Сучасні технології розширили наші можливості до небачених масштабів. Сьогодні людство вміє діагностувати важкі захворювання за допомогою програм зі штучним інтелектом, запускати автомобілі в космос, створювати роботів собі на допомогу, друкувати людські органи на 3D-принтері. Проте ми все ще залежні від природних ресурсів, і навіть стрімкий перехід на відновлювані джерела енергії не здатен зупинити кліматичні зміни, які відбуваються внаслідок людської діяльності. Тому світові лідери бізнесу все більше уваги приділяють екологічному напряму своєї діяльності, зокрема зменшенню викидів шкідливих речовин в атмосферу.
Звіт компанії Lenovo за 2019 рік щодо екологічних, соціальних та управлінських питань (ESG*) знаменує десять років постійного збільшення зусиль компанії щодо підвищення сталості у своїй глобальній операційній діяльності. Виконавча група на чолі з директором із питань довкілля, сталості та відповідності Робом Тейлором (Rob Taylor) визначила свої початкові цілі ще в 2009 році. Команда пишається своїми поступовими, а іноді — досить стрімкими досягненнями в захисті довкілля. Водночас кожен розуміє, що політика сталого розвитку не має терміну придатності, тому в Lenovo вже готують план на наступне десятиліття.
Довідка Lenovo. *ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) — три центральні фактори сталого розвитку, у які інвестують компанії та бізнеси.
Результати, якими можна пишатися
Загальні показники сталого розвитку* Lenovo (за витратами на закупівлі):
- 98% витрат на закупівлі припадає на майже 100 великих компаній, що роблять акцент на політику ESG. Це дає можливість зменшити ризики сталого розвитку.
- 95% постачальників компанії проходять незалежний аудит та беруть участь у прямих перевірках Lenovo:
- усіх постачальників перевіряють за 25 основними показниками сталості;
- сюди входять і важливі постачальники компонентів у значних обсягах.
- 98% постачальників відстежуються за допомогою інструментів стабільності бізнесу в режимі реального часу, оскільки сильні компанії, як правило, є більш орієнтованими на сталий розвиток.
- 95% постачальників сертифіковані за стандартами ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 (Якість, екологія та гігієна праці). Це кращий показник порівняно з 90% у 2018 році.
- 90% постачальників надають публічні звіти щодо сталості з використанням стандартів звітності Глобальної ініціативи звітності (GRI) та щодо вирішення проблем торгівлі людьми, що на 9% більше порівняно з попереднім роком.
- 75% постачальників — офіційні члени Альянсу відповідального бізнесу (RBA), що на 8% більше у порівнянні з 2018 роком.
- Lenovo надає публічний доступ до переліку 95% своїх постачальників з їхніми повними назвами та адресами. Цей список містить усі заводи-виробники компанії.
Довідка Lenovo. *Сталий розвиток — розвиток країн, який дає змогу задовольнити потреби сучасного покоління без шкоди для майбутніх.
Збільшувати здобутки
Прагнення постійно вдосконалювати екологічні операції спонукало компанію до визначення нових цілей щодо зменшення викидів на 2030 рік. У 2018 році виконавча група розпочала перерозгляд нових цілей, щоб привести їх у відповідність до новітніх кліматичних наук за допомогою Ініціативи науково обґрунтованих цільових показників* (SBTi). Як і 937 інших компаній, які вже вимірюють свої цілі за допомогою SBTi, Lenovo знає, що реального прогресу можна досягти лише колективними зусиллями у приватному секторі, підкріпленими наукою та усвідомленням глобального потепління. Після двох років наполегливої роботи виконавчої групи, у 2020 SBTi схвалила цільові показники викидів компанії.
Довідка Lenovo. *Ініціатива науково обґрунтованих цільових показників (англ. Science Based Targets initiative, SBTi) — загальновизнана методологія встановлення цілей зменшення викидів.
Цілі Lenovo щодо зменшення викидів:
- Зменшення на 50% викидів парникових газів (ПГ) рівня 1 (прямі) і рівня 2 (непрямі, від вироблення електроенергії, опалення та охолодження тощо).
- Зменшення на 25% викидів ПГ рівня 3 (усі інші непрямі викиди, пов’язані з діяльністю компанії) від використання реалізованої продукції (для ПК і серверів).
- Зменшення на 25% викидів ПГ рівня 3 від придбаних товарів та послуг на кожен мільйон доларів США, витрачений на закупівлю.
- Зменшення на 25% викидів ПГ рівня 3 під час транспортування на тонно-кілометр транспортованої продукції.
«Спільними зусиллями ми досягли й перевищили цілі на 2020 рік щодо скорочення викидів. Це вдалося втілити за допомогою проєктів енергоефективності, установок відновлюваної енергії в Китаї та США та закупівель відновлюваних джерел енергії, що роблять внесок у відновлювану енергетику (наприклад, вітрові електростанції), — розповідає Роб Тейлор. — Завдяки інноваціям та підтримці Lenovo ми знову будемо працювати над тим, щоб не просто досягти, а перевищити цілі до 2030 року щодо викидів».
*Відео англійською мовою
Окрім зменшення викидів парникових газів, слід відзначити досягнення Lenovo з ESG у галузі благодійності, інноваційний дизайн упаковки, активну участь у круговій економіці та турботу про інклюзивних користувачів. У Lenovo прагнуть, щоб розумні технології компанії забезпечували більший ступінь рівності, сталості та доступності — для всіх.