1

Кіберспорт 2020. Нові виклики і тенденції у світі комп’ютерних ігор

Кіберспорт як навчальна дисципліна? Фактор розвитку економіки? Альтернатива традиційному спорту? Загалом — саме так, адже в Україні з вересня 2020 року його визнано офіційно видом спорту. Галузь активно розвивається, і гучні світові події сприяють цьому. Компанія Lenovo створює потужні пристрої для сучасних високобюджетних ігор і підтримує кіберспортивні змагання в усьому світі та в Україні зокрема. Професійні кіберспортсмени активно розвивають українську інфраструктуру. Тенденції цієї галузі та її вплив на наше життя в найближчому майбутньому заслуговують окремої уваги.

Професія — кіберспортсмен: скільки заробляють найвідоміші геймери

Згідно з міжнародними дослідженнями, минулого року аудиторія кіберспорту становила 454 млн осіб із приростом 22% за рік. Оборот галузі збільшився на 10% і склав $950,6 млн. Більше 60% доходу — реалізація медіаправ і спонсорські надходження.

Кіберспортивні змагання підтримують світові бренди: Lenovo, Nike, Louis Vuitton, Toyota та інші. У 2020 році, за різними прогнозами, виручка галузі має перевищити $1 млрд, а аудиторія становитиме близько 500 млн людей.

Для прикладу — призові фонди топових змагань 2019 року (млн дол. США):

  • The International — 34,3;
  • Fortnite World Cup — 30,4;
  • Overwatch League — Season 2 — 3,5.

Кіберспорт суттєво відрізняється від інших спортивних дисциплін. Зокрема, до 90% призових тут дістається гравцям, а не керівникам клубів. Виграш зазвичай ділиться пропорційно між учасниками команди. Капітан може отримувати трохи більше, а тренеру виплачують близько 5%.

HMX-Lenovo-15-04-19-keyboard-5379-V1-NH

Рекордсменом із заробітку в минулому році став представник Фінляндії Ессе “JerAx” Вайнікка. Він отримав понад $3,16 млн призових. Загалом максимальна зарплата суперзірок становить близько $35 тис. на місяць. Топові та перспективні гравці отримують трохи менше — до $15 тис. Початківці можуть розраховувати на $2–5 тис.

Кіберспорт у новому світі: як зростає його популярність

Світові офлайн-турніри для кіберспортсменів є лише верхівкою айсберга — можливістю підкреслити солідність спорту та охопити нову аудиторію. Основні ж події відбуваються в інтернеті.

І тут у кіберспортсменів перевага. Якщо традиційний спорт залучає сотні тисяч глядачів, то аудиторія геймерських турнірів нараховує мільйони. Наприклад, минулого року EPICENTER Major із Dota 2 переглянуло 46 млн глядачів (без урахування аудиторії Китаю). У період березень–серпень 2020 року кількість глядачів почала зростати. Зокрема, одне зі штатних змагань ESL Pro League переглянуло близько 489 тис. осіб, тоді як минулого року фінал турніру дивилося лише 370 тис. глядачів.

PIR_1463

За даними сервісів Streamlabs та Stream Hatchet, у березні аудиторія стрімінгової платформи Twitch (її найчастіше використовують для трансляції ігор) зросла на 23% проти лютого. Збільшився час перегляду на платформах Mixer (+14,9%) та YouTube Gaming Live (+10,7%).

Зростає не лише глядацька аудиторія. Кількість кіберспортсменів теж збільшилась. Так, у квітні 2020 року в Dota 2 пік одночасної гри сягнув понад 800 тис. осіб, що на 12% більше від звичайного показника. А середня кількість гравців, які одночасно грали в Counter-Strike: Global Offensive у березні, досягла 671 тис. осіб, це на 23% більше, ніж у лютому.

Спортсмени теж грають

Традиційний спорт із березня 2020 року також став «кібер». Одна з найгучніших подій — серія віртуальних гран-прі від «Формули 1», якій довелося скасувати звичайні заїзди. Тож 22 березня топові пілоти вперше зустрілися на віртуальній трасі разом із відомими кіберспортсменами. Заїзд зібрав майже 400 тис. переглядів на різних платформах.

Кіберспорт в Україні: на шляху до лідерства

Про те, що українські кіберспортсмени — серед найкращих у світі, ми розповідали не раз. До того ж наші геймери лідирують у різних вікових категоріях. Як тут не згадати найстаршу українську команду Ageless Shooters, яка у вересні 2019 року перемогла шведів із Silver Snipers у шоу-матчі зі CS: GO. За правилами шоу-матчу, вік учасників мав бути від 55 років. Команда була створена за підтримки компанії Lenovo за три місяці до змагання, а середній вік її представників становив 59 років.

У перспективі — мережа кіберспортивних готелів, чемпіонат і академія кіберспорту

Зараз у нашої країни з’явилася можливість стати однією із лідерок галузі. Наприкінці липня 2020 року засновник кіберспортивної організації NAVI Олександр Кохановський повідомив: він разом із партнерами купив на аукціоні відомий київський готель «Дніпро», розташований у центрі столиці. Сума угоди перевищила 1,1 млрд грн.

Після реконструкції будівля стане частиною великого інфраструктурного проєкту. Це буде перший у світі готель, призначений для кіберспортивних подій. Поряд зі стандартними атрибутами (ресторанами, SPA, спортзалами), в ньому обладнають тренувальні зони для геймерів, спеціальні номери, велику арену, а також найкращий світовий players lounge.

PIR_1381

За словами Олександра, в перспективі — створення мережі таких готелів, а також розвиток інших об’єктів, організація івентів і створення спеціалізованого навчального закладу для кіберспортсменів. Більше подробиць він обіцяє розповісти у вересні, під час презентації Української професійної кіберспортивної асоціації.

Не лише для спорту: як ігри допомагають навчатися та розвиватися

23 березня світом прокотилася новина: вчитель із Сан-Дієго провів урок геометрії… у середовищі нової гри Half-Life: Alyx. Він організував стрім та скористався віртуальними предметами: склом, кольоровими маркерами та губкою. Маючи VR-шолом і маніпулятори, він зміг доступно пояснити матеріал.

Це цікавий, але поодинокий приклад. Зараз ігрове середовище все частіше розглядають як корисну навчальну платформу для сучасних дітей. Ми писали про діджиталізацію освіти за допомогою Microsoft Education та про перспективи цього напряму.

Яскравий приклад — Minecraft Education Edition. Це відкрита освітня платформа, створена спеціально для навчальних закладів. Учитель може залучити до цифрового світу всіх учнів класу та гейміфікувати процес навчання. Завдяки цьому зростає ефективність вивчення нового матеріалу та напрацювання навичок.

Блискавична продуктивність: пристрої для сучасних кіберспортивних викликів

Для кіберспорту потрібні спеціалізовані пристрої, що здатні впоратися з величезними апаратними та системними навантаженнями. Компанія Lenovo створила для цих завдань бренд Legion — ПК та ноутбуки, а також геймерські аксесуари. Інженери компанії змогли об’єднати передові характеристики та інноваційні технології охолодження для надвисокої продуктивності:

  • ноутбук Legion 5i 17 оснащений процесором Intel Core i7-10750H десятого покоління, nVidia GeForce в максимальній комплектації, з SSD-сховищем на 512 ГБ та дисплеєм Full HD із діагоналлю 17,3 дюйма на базі IPS-матриці. Він повністю підготовлений до високобюджетних комп’ютерних ігор;
  • ноутбук Legion 7i 15 оснащений процесором Intel Core i9-10980HK десятого покоління, в одній із конфігурацій має відеокарту nVidia GeForce GTX 1660 Ti; 16 ГБ оперативної пам’яті та опційне охолодження рідиною. З таким пристроєм можна грати та перемагати на найвищому рівні.

Розуміючи перспективність кіберспорту, компанія Lenovo постійно підтримує та організовує турніри. Зокрема, минулого року бренд Lenovo став технічним партнером чемпіонату України з World of Tanks, а в липні 2020 року організував онлайн-турнір Lenovo Legion Cup, який залучив багато охочих гравців.

The-Woo_CircleOfLegion_D3_Downtown8370_jw_v6b

Кіберспортивні змагання вже давно вийшли за межі локальних розваг спільноти геймерів. Сьогодні це професійний спорт. І Україна в ньому — одна з найперспективніших країн.

У найближчому майбутньому в нашій державі планують створити мережу спеціалізованих арен і проводити змагання. Провідні школи вже гейміфікують навчальні процеси. Охочі матимуть можливість здобути професійну кіберспортивну освіту. В усьому світі відзначають зростання цікавості до геймерських турнірів. Це дасть потужний поштовх для розвитку великої галузі та надихатиме виробників комп’ютерних пристроїв запроваджувати потужні технічні інновації. А тобі що більше до вподоби: спостерігати за віртуальними баталіями відомих геймерів чи особисто брати участь у захопливому турнірі?

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи