Що спільного в ланч-боксів і ноутбуків для бізнесу? Виявляється, творців ThinkPad надихнув дизайн Shokado Bento — традиційних японських коробочок для їжі.
Простий зовні, максимально зручний всередині
Ланч-бокс Shokado в закритому вигляді — це звичайна лакована коробочка чорного кольору. Секрет — всередині: завдяки різноманітності перетинок кожен створює ідеально впорядковану композицію своїх улюблених страв, що містяться в окремих комірках.
Така концепція сподобалася Річарду Сапперу та його команді дизайнерів, які працювали над зовнішнім виглядом ThinkPad. «Маестро» Саппер був давно всім серцем закоханий у Японію, добре знайомий із її культурою та цінностями. Одного разу, незважаючи на щільний графік робіт зі створення дизайну бізнес-ноутбука, він все ж знайшов час для відвідування Імператорської вілли Кацура в Кіото і залишився у захваті від побаченого там.
Так концепція традиційного ланч-боксу лягла в основу дизайну ThinkPad — лаконічний корпус зовні, повний набір необхідних для бізнесу опцій всередині.
Революція кольору
Почнемо з того, що під час випуску ThinkPad не було інших комп’ютерів у чорному кольорі: це була епоха безроздільного панування білого та його відтінків.
І ось саме тоді команда дизайнерів Lenovo запропонувала повну протилежність: ноутбук із чорним корпусом, за аналогією з чорним бенто-боксом. Революційне рішення зустріло шалений опір всередині компанії. Знадобилося багато часу, щоб переконати колег у правильності такого сміливого кроку.
Відтоді корпуси чорного кольору використовують у дизайні настільних комп’ютерів, робочих станцій і серверів. Такий колір став родзинкою іміджу ThinkPad і багато в чому сприяв успіху компанії в бізнесі.
Так само, як японці не поспішають змінювати зовнішній вигляд ланч-боксу Shokado, дизайнери Lenovo зберігають вірність ідеї «простого чорного ноутбука», якому вже понад 25 років. Втім, існує багато кольорів і форм ланч-боксів. Так і серед ThinkPad є ноутбуки для бізнесу сріблястого кольору та ноутбуки-трансформери. Тому традиції, підкріплені інноваціями, можуть лише зробити продукт ще цікавішим для користувача.