1

Засновниця PatentBot: як уникнути помилок бізнесмену-початківцю

У нашій новій рубриці #поради_ для_бізнесу ми будемо ділитися історіями та порадами успішних власників малого та середнього бізнесу.

Наталя Владимирова, патентний повірений, керуючий партнер компанії PRIMA VERITAS, CEO і co-founder PatentBot — legal-tech-проекту в галузі патентного права, мама двох дітей.

Користується ноутбуком Lenovo кілька років.

Секрет успіху проекту Наталі Владимирової

Що таке PatentBot і навіщо створювати конкурента власному бізнесу?

Це бот для реєстрації та перевірки брендів. PatentBot стане в пригоді юристам, бізнесменам і журналістам. Наприклад, ти працюєш над матеріалом і потрібно дізнатися, чи пов’язані між собою компанія «X» і компанія «У» або скільки торговельних марок у компанії «Z». Ти можеш запитати це у PatentBot. Нікуди не потрібно йти, ти отримаєш відповідь негайно — навіть о третій годині ночі. І головне — безкоштовно.

Я працюю у сфері захисту інтелектуальної власності вже десять років. Усе почалося зі студентського стажування, зараз у мене своє патентне бюро.

PatentBot — це, по суті, конкурент бюро, адже після його появи частина клієнтів перейшла до бота. Він уже обробив повідомлення щонайменше 8,5 тис. користувачів. Для порівняння: у мене за десять років роботи було лише близько тисячі клієнтів.

Чому? Ось цифри: з моменту запуску сервісу бот (до речі, це «дівчина») надіслала більш як мільйон повідомлень. У мене це зайняло б років 15. Бот може вести десятки діалогів одночасно й надсилати сотні повідомлень за годину, і при цьому шукати інформацію та консультувати. Бот ближче до клієнта, тому що можна звернутися і на свята, і на вихідних, і вночі. Патентні повірені в цей час воліють відпочивати, а бот — ні, вона завжди готова до роботи.

Чи зможуть машини замінити людей у юриспруденції?

Не те щоб замінять… Думаю, ми просто дійдемо до того, що «роботи» стануть помічниками юристів. Особисто я сприймаю PatentBot як свого асистента. Вона класно працює, я нею задоволена.

Ви успішно будуєте кар’єру. Які труднощі виникають на цьому шляху?

Складно сполучати позицію СЕО у проекті, що стрімко зростає, та сімейне життя. І робота, і родина потребують багато часу та душевних сил. Хочеться приділяти більше уваги дітям. Щодня я тихенько виходжу з дому, щоб цього ніхто не помітив. Часом буває складно. Мами маленьких дітей мене зрозуміють :-)

PatentBot — український проект із міжнародним розмахом?

Так, уже сьогодні наш сервіс із реєстрації та перевірки торговельних марок доступний у 30 країнах світу, зараз виходимо на ринок Китаю. У 2019 році підключимо ще 110 країн — і не збираємося на цьому зупинятися. Ядро нашої команди зосереджене в Україні, є також підрозділи в Туреччині та Гонконзі. Ми — український проект і дуже цим пишаємося.

Тестуй, захищай, патентуй. Поради успішного стартапера

Засновниця PatentBot: як уникнути помилок. Фото 1Якщо ідея вже виникла, що робити далі?

Недавно Дмитро Борисов відкрив новий ресторан під назвою «Білий налив».

Коли я дізналася про це, одразу згадала, що ще п’ять років тому ця ідея виникла… у мене. Я хотіла зробити такий само заклад: класний і приємний, назвати «Білий налив».

Що маємо? У 2013 році я подала заявку на торговельну марку, але не продовжила її реєстрацію. Заявка «згоріла», «Білому наливу» Наталі Владимирової не судилося відкЗасновниця PatentBot: як уникнути помилок. Фоторитися.

Гарна ідея — це навіть не півсправи. Якщо ти не захистив і не запатентував свій замисел — усе пропало.

З чого потрібно починати?

Насправді починати завжди складно. Зрозуміло, що доведеться якийсь час стагнувати, звідкись брати гроші, поки не знайдеш інвесторів, чекати, коли компанія «відіб’є» вкладені кошти.

Зараз є мільйон можливостей стартувати з мінімальним або навіть із нульовим бюджетом. Гріх їх упускати, якщо є бажання та, найголовніше, уявлення, ким ти станеш у точці «Б».

Якщо вирішили — не зволікайте, адже ідеї «літають у повітрі», і можливо, післязавтра твій «Білий налив» відкриє Дмитро Борисов.

«У нас унікальний продукт, такого немає на ринку», — чому це не завжди правильний підхід?

Як експерт «Битви стартапів» я часто осаджую людей, які кажуть, що в них немає конкурентів. Це не завжди свідчить про потенційний успіх.

Був і в мене самої сумний досвід. Ми з подругами вклали п’ять тисяч доларів, а наш продукт не купили: вийшов занадто дорогим. Але ж із самого початку мій чоловік казав: «Наталю, може, ти простіше зробиш? Може, ви не п’ять тисяч витратите, а 100 доларів? І ми перевіримо».

Запитайте у себе: «Може, продукт просто нікому не потрібен, тому його й немає?». Якою б геніальною вам не здавалася ідея, її потрібно тестувати.

Згадаємо, як створювався Dropbox. Перших кілька тисяч користувачів засновник Dropbox залучив, просто записавши відео про свою ідею. Він показав, як це працюватиме, виклав і написав: якщо подобається, залиште e-mail, і я надішлю вам beta-версію, щойно зроблю. Просте рішення, але як спрацювало!

Проведіть глибоке дослідження ринку, цільової аудиторії, її потреб і можливостей. Тестуйте, перш ніж вкладати великі суми.

Де брати ідеї, якщо все вже придумано до нас?

Особисто мене дуже дратує, коли на iForum презентації «зависають» через клікери. Це проблема № 1 навіть на найбільш інноваційних форумах. Не працюють клікери. Ось вам і тема для Kickstarter.

Звертайте увагу на проблеми, з якими стикаєтеся ви або ваші знайомі. Придумайте, зробіть класний ролик за кілька тисяч доларів і зберіть сто тисяч.

Нас тішить, що успішні українські бізнесвумен і бізнесмени довіряють ноутбукам інноваційного лідера Lenovo. Пишаємося, що продукти Lenovo допомагають досягати мети і здійснювати глобальні звершення.

Ми продовжимо знайомити вас із українськими підприємцями й ділитися порадами для бізнесу: стежте за нашими новинами!


Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи