1

CEO CIOneer Андрій Погорілий: «Зараз у всьому світі попит на кваліфікований персонал вищий за пропозицію»

Компанія Lenovo провела конкурс для ІТ-директорів на навчання у програмі для професійного розвитку ІТ-керівника CIO Open the Future. Переможця конкурсу обрали генеральний директор компанії Lenovo в Україні Тарас Джамалов і CEO CIOneer Андрій Погорілий. Які риси потрібні сучасному директору та в чому унікальність програми CIO Open the Future, розповів Андрій Погорілий.

Ви — один із тих, хто обирав кандидата для навчання. Як визначити кращого?

Ми запустили вже четверту програму розвитку ІТ-директора CIO Open the Future, і з кожною наступною програмою наша аудиторія стає більш вимогливою та молодшою. Щоб група була однорідною та всім було цікаво, основними критеріями ми вважаємо досвід роботи на керівній посаді ІТ, усвідомлення необхідності постійно розвиватися та бажання вийти із зони комфорту ІТ у бік бізнесу. Все ж сучасний ІТ-директор має знаходити баланс між бізнесом та ІТ і бути entrepreneur (від англ. підприємець. — ред.).

Чим зараз займається переможець попереднього конкурсу? Наскільки навчання допомогло йому в роботі, у чому саме?

Переможцем третьої програми став Павло Голіцин з «Укртелекому». Він успішно працює у своїй компанії та, впевнений, застосовує на практиці знання, які отримав у нашій програмі. Мушу зазначити, що деякі учасники нашої програми досягли кар’єрного зростання, один із учасників навіть став керівним партнером компанії. Звичайно ж, це передусім заслуга самих учасників, але ми відчуваємо себе причетними до їхнього успіху.

ceo-cioneer-andrij-pogorilij

На чому ґрунтується програма навчання ІТ-директорів у CIO Open the Future? Чому приходять саме до вас?

Ми уважно вивчили ринок знань ІТ-директора в Україні та побачили, що він сильно фрагментований. По суті ми пропонуємо цілісну програму, яка передбачає 12–14 блоків (hard і soft skills), і команду досвідчених менторів програми, які мають за плечима роки роботи в українських і зарубіжних компаніях, світові сертифікації та досвід впровадження найскладніших проєктів і продуктів.

Можу запевнити, що зараз альтернативи нашій програмі CIO Open the Future в Україні немає.

Що можете порадити початківцям у галузі ІТ?

Дам просту пораду, яка багатьом не спадає на думку, але працює на 100%. Якщо ви початківець, знайдіть ментора з досвідчених ІТ-директорів і попрацюйте з ним/нею два-три роки.

ceo-cioneer-andrij-pogorilij

Також є думка, що ринок ІТ в Україні найщедріший на зарплати, проте хороших фахівців не вистачає. Чи так це і чому?

Зараз у всьому світі попит на кваліфікований персонал вищий за пропозицію, тому не можна говорити, що така ситуація тільки в Україні. Проблема полягає в тому, що «тривалість життя» технічних і управлінських компетенцій стала коротшою, а вимоги бізнесу — суворішими. Тому і виникає розрив між попитом і пропозицією, і така ситуація буде ще точно років десять.

Назвіть три-п’ять основних рис, необхідних ІТ-директору, щоб він зміг правильно та швидко вибудовувати роботу команди.

Відповідь на це запитання якраз є в моєму блоці, який називається «Управління ІТ в сучасному світі» у програмі CIO Open the Future.

Необхідні риси:

  • гнучкість мислення;
  • стратегічність дій;
  • адекватний ризик-апетит;
  • інноваційність;
  • високий рівень комунікативності.

ceo-cioneer-andrij-pogorilij

В Україні повним ходом йде діджиталізація на державному рівні, водночас залишається чимало компаній і підприємців, які не до кінця розуміють, навіщо їм інновації. Як змінити мислення таких людей? І в яких сферах діджиталізація у нас уже впевнено перемагає «ручні» методи?

Звичайно, варто навести приклад застосунку «Дія». Частина державних послуг оцифрована, що, безсумнівно, дуже корисно для суспільства, спрощує та прискорює взаємодію громадянина з державою. Як і будь-яка трансформація, цей проєкт має свої труднощі, але те, що робиться, заслуговує на високу оцінку.

Мислення підприємця неможливо змінити за один день, на це підуть роки, але це необхідно робити. Через державні програми, приватні інвестиції, але діджиталізація бізнесу необхідна для підвищення конкурентоспроможності українських товарів і послуг. І найголовніше — підприємець має отримати зрозумілу відповідь на запитання «Навіщо мені це потрібно».

Вибираючи ІТ-партнера, на що варто звернути увагу?

Необхідно орієнтуватися на надійність і порядність. Для мене партнерство — це довгий шлях, на якому будуть як приємні ситуації, так і не дуже. Хтось із великих сказав: «Якщо хочеш йти швидко — йди сам, якщо хочеш йти далеко — йдіть разом».

Чим відрізняється підхід українських ІТ-директорів і їхніх колег у країнах Євросоюзу?

Основні відмінності полягають у тому, що в Євросоюзі ІТ-директор все ж ближче до бізнесу і він оперує поняттями P&L, Cashflow, категорійного менеджменту. У нас таких ІТ-директорів замало та ми прагнемо як у межах програми, так і основного консалтингового бізнесу наших ІТ-директорів максимально наблизити до бізнесу.

ceo-cioneer-andrij-pogorilij

Ви працювали в декількох міжнародних компаніях. Наскільки і в чому саме це допомагає вам вести бізнес зараз?

Мені пощастило працювати в міжнародних компаніях і такий досвід просто безцінний. Основне, що мені дала робота, наприклад у Procter&Gamble, — це орієнтація на бізнес. Застосовуючи ІТ-рішення, потрібно чітко розуміти, який ефект це дасть бізнесу, і лише потім заглиблюватися в деталі реалізації. Тільки так ІТ може стати бізнес-партнером.

Ви вже не перший рік співпрацюєте з компанією Lenovo. Чому важливо залучати світові бренди до навчання ІТ-директорів?

У програмі CIO Open the Future у нас декілька партнерів. Нам дуже важливо, щоб партнер працював на рівні сенсів, глибоко розуміючи свій внесок у розвиток ІТ-галузі в Україні. Таке партнерство можливе тільки зі зрілими компаніями, що мають багату історію ведення бізнесу та є лідерами у своїх сегментах ринку.

«Клієнт завжди правий» — досить спірне твердження, проте без клієнтів не буде бізнесу. Які ваші «золоті правила» комунікації із замовниками?

Комунікація має бути вчасною, не надмірною та стосуватися саме клієнта. Потрібно говорити про те, як вирішити його «біль»/проблему/завдання, а не намагатися продати свій продукт.

Майбутнє будь-якого бізнесу — за діджиталізацією. У компанії Lenovo вірять, що розумні технології спростять роботу фахівців і зроблять бізнес більш ефективним. Тому особливу увагу світовий бренд приділяє інноваційним технологіям і підтримує освітні ініціативи.

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи