Сіднейський університет, найстаріший державний заклад вищої освіти Австралії, незмінно входить до топ-100 найкращих університетів світу. З моменту заснування в 1850 році він розширився до дев’яти кампусів у Сіднеї. Заклад традиційно орієнтується на ліберальну освіту: на багатьох академічних, дослідницьких і фахових спеціальностях навчаються понад 50 тис. студентів.
Сіднейський університет запровадив використання ThinkPad Tablet 2 від Lenovo в своїх цифрових авдиторій, що дало студентам змогу працювати онлайн, не відмовляючись від інтерактивності живого навчання.
Виклики
Студентам Університету Сіднея доступні ІКТ-ресурси (інформаційно-комунікаційні технології. — Ред.). Зокрема йдеться про навчальні хаби, спеціалізовані комп’ютерні класи, віртуальні робочі столи і широкий доступ до Wi-Fi у найбільшому університетському кампусі Кампердауна і Дарлінгтона. Однак технічні засоби часто використовують під час проведення позакласних занять, а більшість класів оснащено лише одним настільним комп’ютером і проєктором для викладача. Все більше студентів приходять із власними мобільними пристроями, щоб робити нотатки, виконувати завдання в авдиторіях та отримувати доступ до матеріалів електронної бібліотеки університету.
Керівництво закладу отримало багато запитів від студентів і викладачів щодо створення навчального простору, де цифрові технології та особистий контакт були б легко сумісними. Впровадження стандартизованої мобільної платформи в навчальних приміщеннях означає, що викладацький склад зможе поліпшити якість викладання, використовуючи доступні технології. Це також надасть можливість студентам навчатися за допомогою власних пристроїв. Така платформа має бути не лише економічною та безпечною, а й забезпечувати високі можливості мережевого підключення, бути зручною у використанні.
На відміну від традиційних комп’ютерних класів із настільними ПК, у такому середовищі треба зберегти динаміку дискусії в групі під час навчання та лекцій. Необхідно було надати студентам можливість робити нотатки та проводити дослідження, щоб значно полегшило процес навчання. Викладачі також хотіли вивести роботу зі студентами за межі традиційних дошок і слайдів, що потребувало наявності функціональної й водночас інтуїтивно зрозумілої платформи.
Джим Кук (Jim Cook), провідний фахівець із інновацій відділу ІКТ Сіднейського університету, провів опитування та випробував пристрої вісьмох провідних постачальників планшетних комп’ютерів. Кожен продукт був протестований як IT-фахівцями, так і викладацьким складом. Результати дослідження компанія Cook і проєктна група надали адміністрації університету для прийняття остаточного рішення.
Рішення
Тестувальники обрали планшет ThinkPad Tablet 2 від Lenovo як найбільш ефективну для університету платформу. Пілотний проєкт було запущено: два факультетські приміщення, розташовані у різних студмістечках, оснастили 80 планшетами.
Основними перевагами ThinkPad Tablet 2 є його компактність, міцність і потужна можливість мережевого підключення, що було однією з головних вимог університету до навчального простору. На етапі тестування на перший план вийшли опції безпеки ThinkPad Tablet 2: на відміну від багатьох інших мобільних пристроїв, цей планшет забезпечує як підключення до мережі за допомогою мобільного телефона* (тетеринг, від англ. tethering. — Ред.), так і електронне відстеження, необхідне для інтеграції всіх пристроїв у навчальне середовище.
Довідка Lenovo. *Вважають, що доступ до інтернету через 3G або 4G значно знижує можливість кібератак порівняно з підключенням через мережу (як відкриту, так і приватну).
Викладацький склад також оцінив переваги цифрового пера цього планшета, що стало для них і для студентів ергономічною альтернативою тактильному введенню даних.
«ThinkPad Tablet 2 видався нам цілком відповідним варіантом і чудово зарекомендував себе як для наших викладачів, так і для студентів, — зазначив Джим Кук. — Не менш важливим був рівень підтримки та сервісу, який компанія Lenovo забезпечила в процесі інтеграції. Без фахових консультацій та уваги до кожної деталі ми би не змогли так швидко і плавно перелаштувати свою роботу».
Персонал Lenovo розмістився в кампусі для надання допомоги щодо підключення та керування гаджетами. Представники компанії працювали разом із експертами Microsoft для забезпечення повної сумісності університетських планшетів із Windows 8. Перші дві студії з навчання роботі з планшетами були відкриті менше ніж за шість місяців після запуску проєкту.
Результати
«Наші студенти бачать, що університет підтримує використання технологій для їхнього навчання, і це стає все більш важливим для повсякденної роботи в університеті, — зауважив Джим Кук. — У Сіднейському університеті першочергову увагу завжди приділяли освітнім методикам, і приємно бачити, що нова модель навчання на планшетах служить цій меті».
Обидва експериментальні центри завжди заповнені студентами, тому університет планує поступово розширювати цю ініціативу в межах планування студентського містечка. Експериментальний проєкт також був відзначений за роль, яку він відіграв у досягненні основних результатів електронного навчання на території університетського кампусу Камберленда.
«Централізоване керування безпекою та постійна підтримка спеціалістів Lenovo зробили цю інновацію по-справжньому надійною, — сказав Джим Кук. — Ми розраховуємо, що проєкт буде зразком для подальших розробок у міру того, як робота університету та навчання студентів продовжуватимуть вдосконалюватися».