1

Маркетингова директорка Lenovo Джина Цяо: «Я люблю виклики»

У 2019 році компанія Lenovo відзначила 35-річний ювілей. Вона пройшла тривалий шлях від адаптації комп’ютерів для роботи з ієрогліфами до світового лідерства з виробництва ПК. Проте можливості для розвитку не мають меж. Так, наприкінці 2019 року стартувала глобальна кампанія Lenovo «Розумні технології для всіх» (Smarter Technology for All). З її допомогою бренд планує втілити своє бачення: інтелектуальні технології мають бути доступними для найширшого кола споживачів. Як відбувається трансформація всередині бренду в межах нової кампанії, розповідає старша віцепрезидентка та маркетингова директорка Lenovo Джина Цяо (Gina Qiao).

Gina_Qiao_challenge

На фото: Джина Цяо виступає на міжнародному заході Lenovo’s global Kickoff у 2019 році

Ви долучилися до команди Lenovo в 1990-му, цього року у вас буде 30-річний ювілей роботи в компанії. Чим цікавий досвід, який стільки років утримує вас тут?

Мені ніколи не буває нудно, і я досі відчуваю, що кожен день у Lenovo — це новий початок. Успіх приходить нелегко. У Lenovo мені пощастило працювати з чудовими людьми і впроваджувати зміни за допомогою нашої роботи. Насправді, я люблю виклики.

Мій шлях у Lenovo почався з ролі секретарки засновника, пана Лю Чуанжі (Liu Chuanzhi). Приймаючи нові виклики, я просунулася вгору кар’єрними сходами. Протягом десяти років працювала у сфері маркетингу, керувала глобальною стратегією та плануванням компанії, а також глобальними кадровими ресурсами, перш ніж посісти позицію старшого віцепрезидента мобільного бізнесу Lenovo в Китаї. Тепер повернулася до маркетингу й очолюю процес трансформації бренду, щоб підвищити рівень взаємодії з клієнтами.

Як змінилася компанія Lenovo відтоді, як ви долучилися?

У 2019 році нам виповнилося 35 років. Я прийшла в компанію, коли їй було шість, і особисто переконалася в тому, що Lenovo відіграє все більшу роль у світовій IT-індустрії.

За перше десятиліття ми зростали дуже швидко. У 1984 році Lenovo заснувала свій бізнес. У 1990 році ми розробили наш перший комп’ютер під маркою Lenovo, а в 1994 році створили бізнес-групу з виробництва ПК. У 2004-му компанія, немов «змія, яка проковтує слона», придбала бізнес IBM із виробництва персональних комп’ютерів. Ми успішно завершили інтеграцію і перейшли на міжнародний рівень.

У 2013 році Lenovo стала компанією №1 у світі з виробництва персональних комп’ютерів. Роком пізніше портфель бренду було розширено за рахунок придбання серверного бізнесу IBM x86 і Motorola Mobility. Таким чином, окремий бізнес був трансформований у багатопрофільну компанію. Сьогодні, маючи річний прибуток понад $50 млрд, ми працюємо на 180 ринках по всьому світу. Загалом у нас — 57 тисяч робітників.

Gina_1995_Lenovo_35_v2

На фото: Джина Цяо та її колеги в Китаї, 1995 рік

Що зростання і трансформація означали для вас особисто?

Мені пощастило, що я можу зростати разом із Lenovo. Я відчуваю гордість, адже кожен крок, який ми робимо тут, присвячений створенню кращого життя для всіх. Коли я прийшла в Lenovo, нашою метою було очолити комп’ютерну індустрію в Китаї. Я досі пам’ятаю пристрасть і бойовий дух, якими були наповнені наші серця. Ці відчуття притаманні нам і сьогодні щодо більш глобальних обов’язків. Наприклад, інвестиційний фонд Lenovo, заснований у 2018 році, підтримує поточні зобов’язання компанії щодо розширення доступу до освіти в галузі STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) і можливостей недостатньо забезпечених спільнот шляхом виділення ґрантів та залучення працівників.

Одна з ваших цілей на позиції маркетингової директорки — трансформація бренду для залучення клієнтів. Чи не могли б ви розповісти про це докладніше?

У вересні 2019 року ми запустили глобальну кампанію бренду «Розумні технології для всіх». Відповідно до нашого бачення, клієнтам необхідний доступ до провідних технологій для власної інтелектуальної трансформації. Для цього Lenovo додає інтелектуальні функції в пристрої і робить їх доступними для найширшого кола споживачів.

Для підвищення ефективності взаємодії з клієнтами ми використовуємо найрізноманітніші підходи. Наша мета — перетворити компанію Lenovo з «лідера ПК» на «лідера розумних технологій», а також заряджати енергією наших користувачів і партнерів.

Чи є приклади таких змін у ваших клієнтів?

Їх дуже багато! Так, ми співпрацюємо з Ducati — однією з провідних команд у галузі MotoGP (чемпіонат світу з шосейно-кільцевих мотоперегонів Гран-прі) і чемпіонату світу з супербайку. Робочі станції Lenovo ThinkPad P1 і рішення HPC Solutions допомагають компанії Ducati скоротити час на проєктування мотоциклів, поліпшити експлуатаційні характеристики мотоциклів і адаптувати перегонову техніку до вимог споживача. У цьому випадку ми також розширюємо можливості наших клієнтів для більш ефективної роботи та досягнення кращих результатів. Це стимулює їхній міжнародний бізнес, і саме таким чином Lenovo трансформує спорт і виробництво. Коли замовники розвиваються, це створює взаємовигідний бізнес.

Lenovo_and_Ducati

Сторітелінг як метод передачі бачення бренду та стимулювання стратегічної трансформації — це вражає. Наскільки він ефективний для налагодження прямої комунікації з користувачами?

За допомогою аудіо-, візуальних та інтерактивних елементів сторітелінг* впливає на людей і допомагає посилити меседж нашого бренду. Клієнт сам стає центром сюжету, щоб зрештою впливати на глобальні процеси. Таким чином, сторітелінг створює умови для плідної взаємодії.

Довідка Lenovo. *Сторітелінг — маркетинговий прийом, який використовує медіапотенціал з метою ефективного донесення інформації через історії та приклади

Ми працюємо з ключовими лідерами думок, розширюючи вплив бренду і формуючи коло його «адвокатів» через добрі справи і соціальну відповідальність. Технології Lenovo створені для всіх, і ми націлені на всебічне впровадження цифрових технологій.

Нещодавно ми працювали з Хабен Ґірмою (Haben Girma), захисницею людей із обмеженими можливостями та першою сліпоглухою випускницею юридичного факультету Гарвардського університету, яка є нашим радником із питань інклюзії. Хабен подорожує по світу, навчаючи людей і компанії тому, що інклюзивність — це можливість для інновацій. Ця пристрасть до інклюзивності ідеально збігається з нашим баченням — створити світ, який забезпечує «розумні технології для всіх», та цифрове майбутнє, яке доступне кожному і втілює досвід бренду.

Helping_Lenovo_35

Чи хотілося вам колись попрацювати в іншій компанії?

Зізнаюся, під час кількох складних періодів я розглядала такий варіант. Коли керівництво Lenovo прийняло рішення зробити англійську нашою офіційною мовою, я подумала, що настав час звільнятися. Однак після року інтенсивного навчання проводити зустрічі та переговори англійською мовою перестало для мене бути проблемою.

Щойно ви почнете змінюватися, труднощі вам не страшні. У Lenovo ми з моєю командою постійно зростаємо. Навчаємося на власному попередньому досвіді та своїх помилках, навчаємося в інших. Саме тому я продовжуватиму приймати виклики і працювати, щоб змінюватися на краще разом зі своєю командою і компанією.

Які ваші плани на 2020 рік?

Я маю намір і надалі брати участь у всьому, що робить Lenovo, бути позитивною, стикаючись з проблемами, намагатися знаходити рішення і ніколи не скаржитися.

2019 рік був складним для всього світу, який змінюється щодня. Щоранку я прокидаюсь і знаю: є щось, що я маю виправити. Проте кожен виклик принесе користь. Яким би не було життя — щасливим, важким або несправедливим, — я завжди маю бути більш залученою в нього. Через тиждень, місяць або рік зусиль я побачу, що обставини змінюються. Ось чому я завжди закликаю свої команди бути терплячими і залученими. Щоб разом ми могли досягти позитивних змін. Разом ми втілимо «розумні технології для всіх»!

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи