Міленіали — це покоління, «народжене» в інтернеті, а покоління Z — перші «повноцінні» мешканці цифрової ери. Унаслідок цього обидві групи спілкуються, вирішують проблеми і роблять все «інакше», не так, як попередні покоління. Звідки я це знаю? Я одна з них. І, як одна з них, скажу, що відповіді на питання ми найперше шукаємо в інтернеті. Ми обираємо обмін повідомленнями в режимі реального часу замість листування. Не терпимо традиційну ієрархію в стилі «роби, що тобі кажуть», та й в цілому маємо абсолютно новий набір очікувань і від нашої роботи, і від особистого життя.
Міленіали у віці до 39 років і покоління Z сьогодні становлять уже 40% усіх трудових ресурсів, і з кожним роком ця цифра зростає. Вони несуть зміни на робочі місця. Проте, найчастіше позитивні системні зміни спрощують до викривлених ідей, впроваджуючи «ігровий час» на роботі. Цей спосіб організації праці, який часто висміюється, з’явився прямо з Кремнієвої долини у той час, коли молоді люди займалися стартапами, впроваджували інновації, працювали цілодобово і практично без особистого життя. Привілеї були розкішними, часом просто шаленими. Це і безкоштовне проживання в італійських віллах для британських фірм, і запрошення жінок на посади «матерів» для всіх розробників-чоловіків у низці азіатських стартапів. Такі пропозиції стали головним комерційним аргументом компаній, які хотіли отримати кращі таланти.
Та часи, коли екзотичний напій комбуча чи крісла-мішки могли вважатися корпоративною культурою, минули. У 2019 році прогресивна робоча сила вийшла за межі подібних поверхневих жестів, і хоча блискучі переваги цінуються, те, чого хочуть міленіали та покоління Z, трохи глибше. Ми можемо видаватися дещо ледачими та самовдоволеними, проте багато хто з нас (якщо не більшість) — цілеспрямовані та ґрунтовні, і те, що ми шукаємо в роботі, далеке від легковажності.
Так чого ж ми хочемо насправді?
Найбільше у світі міленіали прагнуть бути забезпеченими всім необхідним для інноваційної роботи. Генеральний директор міжнародної аналітичної компанії з дослідження високопродуктивної культури робочих місць Great Place to Work for All — Майкл Буш — каже: «Кращі робочі місця для міленіалів надають працівникам інструменти, необхідні їм для досягнення успіху». Замість того, щоб цілеспрямовано шукати розваг, ми шукаємо можливості досягти чогось, і потрібні інструменти, які дають нам змогу творити, — технології і середовище.
Міленіали та покоління Z мають репутацію мисливців за «новими можливостями», проте компаніям може бути не так важко підтримувати лояльність, як вони думають. Нас не дуже хвилюють комп’ютерні ігри щоп'ятниці або безкоштовна піца на сніданок (добре, я жартую, ми любимо піцу на сніданок). Та ми дійсно хочемо відчувати, що наш роботодавець робить усе можливе, щоб підтримати наші зусилля в реалізації проєктів і прагненні бути найкращими.
Ось чому правильні технології та середовище, що надихає, — це секретний спосіб утримати нас і мотивувати працювати на повну. Це доводить нам, що люди, на яких ми працюємо, вірять у нас і впевнені, що отримають максимальний результат від кожної можливості, яку нам надають.
Технології
Можливо, це очевидно, але пристрої, які ми використовуємо на роботі, мають бути мобільними, передовими та з доступом до мереж (інтернет будь-де). Це потрібно не просто «про всяк випадок». Наші кар’єри пов’язані з нашим особистим життям, і ми не можемо поринути в роботу (не кажучи вже про те, щоб демонструвати найкращі результати) з чимось гіршим, ніж те, що звикли використовувати вдома. Зв'язок — це імпульс, і ніщо так не cпиняє імпульс, як застарілий повільний гаджет або несправний інтернет.
Із мого особистого досвіду роботи в кількох організаціях (великих і малих), однією з головних ознак здоров'я компанії є те, як вас там «зустріли» в перший день. Я працювала в компаніях, які надають співробітникам ноутбуки й додаткові робочі місця, дозволяють працювати там, де вони відчувають себе найбільш продуктивно (зокрема і вдома). У мене є і досвід роботи в місцях, де технології (або їхня відсутність) заважали мені взаємодіяти з колегами, працювати з дому або просто в інших частинах офісу.
Найбільш інноваційні компанії розуміють: щоб сконцентруватися та зробити важливу справу, і командам, і окремим людям потрібні технології, які сприяють, а не заважають творчості. І, як виявилось, це працює не лише для міленіалів і покоління Z. «Розумні» технології, які сприяють реалізації місії компанії, її процвітанню, можуть принести користь усім працівникам організації, а не тільки новому поколінню, що стимулює зміни.
Середовище
Правильні інструменти формують відповідний робочий простір навколо. Для ідеального середовища важлива гнучкість, яка сприяє спілкуванню і захищає мир та спокій у колективі. Раніше очевидна модель офісу в форматі open space тепер здається тісною і застарілою. Міленіали та покоління Z не мають на меті працювати в таких умовах. Коли генеральний директор ділить кабінет із торговим агентом, той відчуває себе по-справжньому особливим, але тепер ми всі розуміємо, чого дійсно хочемо — просто успішно виконувати свою роботу.
Відповідь полягає не в тому, щоб різко кидатися від відкритих просторів до закритих «ферм». Ми маємо знайти баланс, такий потрібний молодому поколінню: простір, що допомагає сконцентруватися, тиха цілеспрямована робота, зручна взаємодія з командою. Крім того, компанії починають розуміти, що атмосфера, освітлення і навіть температура можуть реально вплинути на продуктивність.
Критики інвестицій у робочі місця часто вказують на прагнення наступного покоління до гнучких графіків, щедрих оплачуваних відпусток і можливості віддаленої роботи, наголошуючи, що традиційний офіс неможливо відновити. Насправді все навпаки: 72% респондентів хочуть спілкуватися віч-на-віч із колегами в офісі.
Еліна Кардет зі глобальної міжнародної компанії Perkins Will (архітектура та дизайн) говорить: «Гарні робочі місця, наповнені передовими технологіями, які полегшують роботу, можуть навіть залучати віддалених співробітників назад в офіс на постійній основі». Можливість віддаленої роботи, як і все нове, колись була святим Граалем у списку пропозицій компанії. Проте зараз вона займає своє природне місце одного з елементів цілісного і здорового підходу до роботи.
У 2019 році компанії, які працюватимуть на повну потужність, досягнуть цього. Звісно, якщо вони запропонують цілісну екосистему і таким чином створять середовище, яке з легкістю може бути адаптованим до гнучкого стилю роботи. Тобто працівники мають бути забезпеченими пристроями та доступом до інтернету, які необхідні їм для виконання задач.
Ці критичні елементи є основою того, що шукають міленіали та покоління Z. Успішні компанії, безумовно, звертають на це увагу. Культура праці змінюється абсолютно, і те, що ми бачимо, — те, що бачу я, — це більш значуще і справжнє бажання виконувати роботу добре. Можливо, разом із піцею на сніданок.
Міленіали прагнуть мати у своєму розпорядженні інноваційну техніку для сучасної діяльності.
Текст: Марина Дорошенко, фахівчиня з маркетингу Lenovo
Якщо ви прагнете дізнатися більше про інноваційні інструменти, які мотивують співробітників і підвищують їхню продуктивність, пишіть нам: info@lenovo.ua.