1

Обійматися чи не обійматися? Як орієнтуватися в робочому просторі, що стає неформальнішим

Коли офісні працівники постійно присутні в соціальних мережах, межі між професійним і особистим життям дедалі більше розмиваються. Це молоде покоління співробітників розпочало зміни робочого простору, змушуючи організації відмовлятися від архаїчних офісних норм на користь мобільнішого та відкритішого середовища.

Щоб залишатися конкурентоспроможними та залучати провідних талановитих фахівців, багато підприємств малого та середнього бізнесу адаптують свою політику до створення неформальнішого сучасного робочого простору. Та що як невимушена робоча атмосфера стане занадто невимушеною, особливо, коли справа торкнеться офісного етикету?

Зазирніть до більшості офісів і ви побачите, що традиційне рукостискання вважається вже чимось надто строгим і формальним. В багатьох компаніях колеги спілкуються між собою, мов друзі. А що, як ви не любите обійматися? Або ваш клієнт віддає перевагу більш формальному стилю? Як поводитися, якщо ви знайомитеся з людиною або якщо вперше зустрічаєтеся із колегою після кількох тижнів листування та розмов телефоном?

Можливо, технології і сприяли більш неформальному спілкуванню, але для бізнесу дуже важливо створити культуру, яка би тримала баланс між сучасними нормами і поважним ставленням до особистісного простору.

Знайти «золоту середину» не так вже й легко. Напевно, усі мають досвід, коли вітання розпочинались досить «невинно» — із рукостискання, а згодом переростали в дещо штучні обійми. Після чого ви замислюєтеся, чи не пропустили часом якихось знаків і чи можна було б уникнути незручної ситуації.

Незважаючи на те, що кожен бізнес унікальний, існує кілька дієвих підходів до вирішення подібних ситуацій. І ось три сценарії, які можуть трапитися в тій чи іншій формі.

First_Impression_ThinkBook

Сценарій 1. Перше враження

Перший день співробітника зазвичай передбачає стандартне знайомство та потискання рук із усіма членами колективу. Але на другий і третій дні взаємодія з колегами може дещо ускладнитись, оскільки люди всередині команди підтримують тісний зв’язок одне з одним. Тож як новому співробітнику побудувати відносини з колегами, якщо йому некомфортно одразу спілкуватись у надто дружньому стилі? Ви будете здивовані, скількох дій можна уникнути, якщо безпосередньо запитати, чи мають нові працівники долучатись до правил поведінки, прийнятих у колективі.

Утворювати всередині колективу окремі групи — не найкраща ідея, але у випадку з новими працівниками це пояснює їхнє бажання уникнути незручних ситуацій. Це може здатися дещо неприроднім, але коли новий член команди зрозуміє, що обійми або прізвиська є частиною корпоративної культури, а не тим, що треба заслужити, він з більшою вірогідністю сам обере, яка поведінка для нього буде більш прийнятною.

Сценарій 2. Уникайте незручних обіймів

У вас є лояльний клієнт, що віддає перевагу обіймам під час вітання. Але ви неодноразово звертали увагу на те, як ваші співробітники реагують на обмін люб’язностями під час зустрічі. Можливо, це їхня перша зустріч або вони просто не знають, чи на тому самому рівні знайомства їхні нетривалі відносини з клієнтом, що й у вас. Замість того, щоб першими розпочати вітатися, вони очікують цього від клієнта — чи це будуть обійми, чи рукостискання, чи, що навіть гірше, жодних привітань взагалі.

Як лідер ви можете встановити межі взаємодії. Якщо ж це перша зустріч, то рукостискання — хороша ідея. Тому замість обіймів зі своїм старим другом просто потисніть йому руку. Так ви не будете заплутувати колег щодо того, яким чином їм слід вітатися. Ймовірно, клієнт повторить ваш жест, і ваші підлеглі також підхоплять цей формат привітання. Якщо ж під час зустрічі не обійтися без «ведмежих обіймів», дайте зрозуміти команді, що такі привітання також доречні.

ThinkBook_Modest_and_Productive

Сценарій 3. Скромний новачок

Ви — власник малого бізнесу, і у вас дружня команда. Та з розвитком компанії ви набираєте нових людей, динаміка підприємства неминуче змінюється, і бути суперсоціальним вже немає необхідності. Важливо залучати людей, які, на вашу думку, принесуть користь компанії і яким буде комфортно в команді (адже не всі колеги мають бути кращими друзями).

Переконайтеся, що ваші підлеглі в курсі, що соціалізація та неформальній стиль є частиною культури компанії, але не її основою.

Деякі з ваших співробітників побажають спілкуватися в межах суто професійних обов'язків, що може бути сприйняте як сором’язливість або відстороненість, але важливо, щоб їхня успішність не залежала від того, наскільки вони товариські.

Несуттєво, зі скількома подібними проблемами зіткнувся ваш бізнес, адже завжди переважає загальна істина. Ініціативність і відкрите спілкування з вашою командою мають вирішальне значення для успіху цілої компанії, особливо, якщо ви хочете очолити сучасний динамічний процес, що постійно змінює робочий простір. Жодних сумнівів, що наш соціальний, керований технологіями всесвіт буде і надалі ускладнювати внутрішньоофісну динаміку.

І найкращий підхід — вітати нове, не жертвуючи найважливішим. Саме так ви побудуєте перспективну корпоративну культуру та бізнес.

Anna_Kuznecova-PR-menedzher-Lenovo

Текст: Анна Кузнецова, PR-менеджер компанії Lenovo.

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи