1

Сектор роздрібної торгівлі випереджає фінанси та медицину у впровадженні ШІ

Дослідження Lenovo: сектор роздрібної торгівлі випереджає фінанси та медицину у впровадженні ШІ

  • У секторі роздрібної торгівлі відзначається найвищий рівень задоволеності ШІ: 96% впроваджень відповідають або перевищують очікування.
  • Галузь банківських, фінансових послуг та страхування (BFSI) виділяє найменшу частку очікуваних майбутніх витрат на генеративний ШІ (38%), але, найбільш ймовірно, що проєкти ШІ перевищать очікування (33%).
  • Галузь охорони здоров’я демонструє найбільше зростання інвестицій у ШІ впродовж 2025 року — на 169%.

Київ, 28 серпня 2025 року. Згідно з дослідженням компанії Lenovo, 96% впроваджень ШІ в роздрібній торгівлі відповідають або перевищують очікування, випереджаючи інші галузі. Попри те, що фінансовий сектор та сектор охорони здоров'я активно інвестують у технологію, їх результати виявляються неоднозначними, що підкреслює суттєві відмінності у застосуванні ШІ в різних секторах.

Дослідження CIO Playbook 2025, проведене серед ІТ-керівників регіону Європи, Близького Сходу та Африки (EMEA) компанією Lenovo у партнерстві з IDC, демонструє суттєво відмінні підходи, інвестиційні стратегії та результати у галузях охорони здоров'я, роздрібної торгівлі, банківських, фінансових послуг та страхування (BFSI).

Стриманість приносить свої результати для секторів банківських, фінансових послуг та страхування (BFSI) та роздрібної торгівлі в регіоні Європи, Близького Сходу та Африки (EMEA)

Серед усіх секторів, охоплених дослідженням, саме сектор банківських, фінансових послуг та страхування (BFSI) вирізняється своєю стриманістю.

Це потенційно відображає високий рівень регулювання галузі: лише 7% організацій впровадили ШІ, і лише 38% від бюджетів на ШІ у 2025 році виділено на генеративний ШІ (GenAI), що є найнижчим показником серед усіх досліджених секторів. Попри те, що галузь застосовує виважений підхід до інновацій, ця стратегія приносить свої плоди: компанії сектору банківських, фінансових послуг та страхування (BFSI) повідомили про найвищий рівень проєктів у сфері ШІ, які перевищили очікування (33%), що свідчить про те, що при впровадженні ШІ він добре відповідає конкретним потребам і робочим навантаженням.

Подібна тенденція спостерігається й у роздрібній торгівлі, де 61% організацій все ще перебувають на експериментальному етапі. Незважаючи на прогнозоване зростання витрат нижче середнього рівня (97%), сектор повідомив про вражаючі 96% впроваджень ШІ, які на сьогоднішній день відповідають або перевищують очікування, що є найвищим сукупним показником задоволеності серед усіх опитаних галузей.

Охорона здоров’я: стрімкі інвестиції, але суперечливі результати

Натомість у секторі охорони здоров’я темпи зростання значно вищі: планується збільшення інвестицій у ШІ на 169% впродовж 2025 року, що є найбільшим зростанням серед усіх галузей. Проте витрати не завжди означають успіх. Наразі у сфері охорони здоров'я найнижчий рівень впровадження ШІ та найвища частка організацій, які повідомляють, що ШІ не виправдав очікувань. Ця розбіжність свідчить про те, що, незважаючи на значні інвестиції в галузь, їй може бракувати внутрішнього досвіду або стратегії, необхідних для ефективного впровадження ШІ, і для забезпечення успіху їй може знадобитися більш потужна зовнішня підтримка та керівництво.

Одна технологія — безліч шляхів

«Ці результати підтверджують, що універсального підходу до впровадження ШІ не існує, — зазначила Сімоне Ларссон, керівниця напряму корпоративного ШІ компанії Lenovo. — Незалежно від того, чи підприємства прагнуть зробити сміливий крок у напрямку ШІ, чи обирають більш виважений покроковий підхід, кожна галузь стикається з унікальними викликами та можливостями. Однак, попри ці фактори, визначення бізнес-викликів та перспективних напрямків, а також розробка надійного плану, створюють основу для успішного впровадження ШІ.»

CIO Playbook 2025 розроблений для того, щоб допомогти ІТ-керівникам оцінити власний прогрес та перейняти досвід колег з інших індустрій та регіонів. У звіті містяться практичні рекомендації щодо ШІ-стратегії, інфраструктури та пріоритетів трансформації на 2025 рік і подальші роки. Повну версію звіту для регіону Європи, Близького Сходу та Африки (EMEA) можна завантажити тут.

У звіті «Europe and Middle East CIO Playbook 2025, It’s Time for AI-nomics» представлено результати дослідження IDC, проведеного на замовлення Lenovo, в рамках якого було опитано 620 ІТ-керівників з дев'яти ринків (Данія, Східна Європа, Франція, Німеччина, Італія, Близький Схід, Нідерланди, Іспанія та Велика Британія). Роботи на місцях проводилися в листопаді 2024 року.

Ознайомитися з повним звітом Lenovo AInomics для регіону Європи, Близького Сходу та Африки можна тут.

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи