1

Олексій Музиченко: IT-сервіси для малого підприємства у хмарі

На конференції SysAdminDay – 2018 заступник директора департаменту Хмарних та ІКТ-сервісів «Датагруп» Олексій Музиченко розповів, з якими труднощами у сфері IT стикаються компанії малого та середнього бізнесу. Він запропонував надійне й економічне вирішення цих проблем.

Умови, в яких нині працює бізнес, характеризують два моменти. По-перше, компанії прагнуть використовувати в роботі інноваційні технології, адже тільки так можна вижити в конкурентному середовищі. По-друге, працівники все частіше віддають перевагу мобільності над офісами. У світовому масштабі понад третина персоналу компаній вважає за краще працювати віддалено, а більш як половину робочого часу співробітники працюють над проектами спільно.

Незважаючи на це, компанії занадто мало дбають про інформаційну безпеку, резервне копіювання, захист сервісів і даних користувачів. На сьогодні 43% кібератак спрямовано на малий бізнес, тому питання кібербезпеки рано чи пізно торкнеться кожного. Справа лише в тому, коли це станеться саме з вами.

DataGroup_Musychenko_ukr_slide2

Проблеми IT-директорів і системних адміністраторів у компаніях малого та середнього бізнесу

Застаріле обладнання

Підприємства виділяють бюджети на закупівлю серверів, програмного забезпечення (ПЗ), ліцензій, але обладнання через кілька років починає виходити з ладу. IT-служба замість впровадження інноваційних рішень замінює комплектуючі, перевстановлює ПЗ, піднімає бекапи. І кошти, які могли б акумулюватися та піти на заміну обладнання, витрачаються на ремонт і заміну того, що вийшло з ладу.

IT-інфраструктура не масштабується

Часто трапляється так, що компанія швидко зростає або стає частиною більшого бізнесу. Проте її IT-інфраструктура не готова до масштабування, оскільки будувалася не цілеспрямовано, а за методом «латання дірок»: час від часу, різними людьми, на різному обладнанні або ПЗ. Усе це призводить до хаосу в структурі підприємства.

Використання неліцензійного ПЗ

Багато хто до певного часу віддавав перевагу неліцензійному ПЗ, оскільки воно дешевше від ліцензійного. Це не лише юридичні ризики, а ще й відсутність патчингу, що розв’язує руки зловмисникам.

Робота з агентами або аутсорс-працівниками без доступу до корпоративних IT-сервісів

Позаштатні працівники або торгові агенти працюють із власних пристроїв. Софт на них, як правило, не пов’язаний із корпоративними сервісами. Відповідно, корпоративні заходи захисту на них не поширюються. Це призводить до проблем із безпекою та конфіденційністю даних. До того ж це просто незручно.

Musychenko_and_ThinkPad

Як вирішує ці проблеми хмарний сервіс

Компанія Microsoft представила пакет Office 365, який вирішує всі проблеми, названі вище.

Доступ до файлів можливий із будь-якого пристрою

Дистанційна робота більше не спричиняє проблем. Тепер можна підключатися до хмари з ПК, планшета, навіть зі смартфона, сидячи на риболовлі. Набір сервісів і застосунків буде однаковим для всіх користувачів.

Простіше організувати спільну роботу

Це стосується і колективного редагування документів, і проведення онлайн-конференцій із високою якістю зв’язку, і спільного ведення календарів, постановки завдань тощо. Це заощаджує час і кошти на відрядження, дає можливість організовувати віддалене навчання працівників і загалом прискорює роботу.

Адмін керує всіма користувачами та службами з єдиної консолі

Це і зручно, і дає численні переваги у сфері кібербезпеки. Наприклад, якщо працівник загубить смартфон із проінстальованим Office 365, адмін може віддалено знищити всі критичні дані на цьому пристрої.

Серед інших корисних можливостей — двофакторна автентифікація, можливість відновити видалену пошту будь-якого працівника, наскрізний пошук серед усіх документів організації тощо.

Можливість оптимізувати витрати

До цього часу купівля ліцензійного ПЗ для компанії з 20–30 працівниками потребувала серйозного одноразового капіталовкладення, тому більшість ладна була ризикувати й користувалася нелегальним софтом. Зараз Microsoft запровадила абонплату, яка істотно знижує навантаження на обіговий капітал компанії. Абонплата може змінюватися щомісяця, залежно від того, скільки ліцензій компанія використовує в поточному періоді. Взяли підрядника на контракт на кілька місяців — плата збільшилася, хтось звільнився — плата знизилася. Гнучке планування дає можливість заощаджувати кошти.

Пакет Office 365 задовольняє всі потреби бізнесу

DataGroup_Musychenko_ukr_slide14

Служби в рамках пакета Office 365 закривають практично всі потреби бізнесу:

  • Електронну пошту замінює сервіс Exchange Online.
  • Обмін файлами чи створення внутрішніх сайтів або порталів компанії забезпечує SharePoint Online.
  • Робота з документами здійснюється в сервісах Office і Office Online.
  • Office також відповідає за роботу мобільних застосунків.
  • Для комунікації передбачені Skype for Business, Teams, Yammer.

Три пакети MS Office 365 для компаній середнього та малого бізнесу

DataGroup_Musychenko_ukr_slide15

Базовий пакет Business Essentials — найдешевший, що містить лише хмарні служби та хмарні застосунки: Exchange, OneDrive, SharePoint, Skype for Business. Такими програмами, як Word, Excel, PowerPoint, доведеться користуватися тільки з браузера.

Пакет Business містить локальні застосунки Office 365. Із хмарних служб доступний лише OneDrive for Business об’ємом 1 ТБ.

Business Premium — максимальний пакет. Він об’єднує обидва базові варіанти та дає можливість використовувати як локальні застосунки, так і хмарні служби.

Сервіс для резервного копіювання Azure Backup: просто, надійно й економно

Бекап-служба Azure Backup стане в нагоді й тим, хто зараз робить бекапи, і тим, хто робитиме їх в майбутньому.

Цей сервіс надає інструменти для автономного резервного копіювання та відновлення роботи системи. Azure Backup без додаткових витрат і робіт із обслуговування забезпечує надійний захист даних клієнтів у будь-якому місці: в корпоративному центрі обробки даних, у віддалених офісах і філіях, у хмарі.

Одна з переваг сервісу — економія смуги пропускання. Це досягається завдяки компресії, а також тому, що повністю образ віртуальної машини передається лише один раз. Надалі створюються копії тільки тих блоків, які змінилися за минулий період. Це дає можливість істотно заощадити трафік і час.

Апаратний vs віртуальний: порівнюємо витрати на утримання сервера

У таблиці наведено різницю у витратах на утримання фізичного та віртуального серверів.

DataGroup_Musychenko_ukr_slide28

Сума на утримання апаратного сервера, крім обладнання, включає вартість софту, одноразову плату за ліцензію, щомісячні витрати на електроенергію для роботи та кондиціонування тощо.

Порівняйте це з витратами на віртуальний сервер такої самої конфігурації. Витрати на хмару не потребують одноразової великої виплати, вони розбиті на щомісячні платежі.

Якщо ж розрахувати вартість ресурсу, необхідного для конкретного сервісу (у нашому прикладі це 1С), вийде ще вигідніше. Кожна компанія може вибирати варіант відповідно до можливостей і потреб.

DataGroup_Musychenko_ukr_slide34

Варіанти розміщення, які пропонує «Датагруп», — найбюджетніші в Україні на сьогодн. Наша хмара побудована на продуктах Microsoft Windows Server 2016 із родини продуктів System Center і Azure Pack.

Ми забезпечуємо необхідні можливості для віртуалізації інфраструктури, надаємо IaaS, працюємо з сервісами MS Azure і MS Office 365. Крім того, лише ми в Україні надаємо сервіс захисту від DDOS-атак на базі обладнання лідера цієї галузі — компанії Arbor Networks.  

Раніше ми публікували доповіді спікерів SysAdminDay із найпрогресивніших сегментів IT-сфери. Ігор Чорний із «Майкрософт Україна» розповідав про те, як захистити бізнес від ризиків, пов’язаних із неліцензійним ПЗ. Стежте за нашими публікаціями й будьте в курсі найцікавіших новин від інноваційного лідера Lenovo.


Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи