1

Павло Шевцов, маркетолог гурту ТНМК: «Що справді допоможе в роботі — психологія, а швидше навіть розуміння того, як люди думають і приймають рішення»

Ситуація у світі вже декілька років вносить суттєві корективи в роботу всіх індустрій, зокрема творчої. Артистам, акторам театру, стендаперам, а точніше їхнім PR-менеджерам і маркетологам доводиться шукати нові способи взаємодії з аудиторією та розвитку напрямів. Про реалії організації концертної діяльності у мінливих умовах, плани на майбутнє та роботу з вокалістами українського хіп-хоп гурту ТНМК розповідає маркетолог Павло Шевцов.

ПРО ТНМК

Павле, вітаємо з виходом нового кліпу! Суб’єктивно — до мурах… Поділіться, будь ласка, враженнями, як на кліп відреагувала публіка?

Велике спасибі! Я сказав би, досі реагує :)

Насправді людям дуже зайшли і трек, і кліп. Усі живі відгуки класні, метрики за діджиталом дуже непогані, а коментарі читати — саме задоволення.


Що покладене в основу ідеї із мерчем до виходу нового кліпу?

Якщо ви про візуальний образ черепах, то це не лише про мерч — це частина загальної концепції.

Ідея про те, що все тримається на трьох черепахах, стара як світ. Фоззі та Фагот відчули її по-своєму, передавши в музиці. Дизайнер Сашко Солоноський відчув їхню інтерпретацію по-своєму і трансформував її у візуальний образ. Що саме він вкладав у нього? Думаю, головна ідея в тому, щоб відшукати свій сенс.

pavlo-shevcov

Фронтмени ТНМК — які вони в житті? Чи можна сказати, що з хлопцями легко працювати?

У роботі з ними не буває двох слів — легко та нудно :)

Найскладніше — це, мабуть, залучити хлопців до виробництва контенту. Записати відеозапрошення, сторіз із конкурсом для соцмереж чи щось таке — це ціла історія.

А якщо коротко: Фагот — людина-свято, Фоззі — глибокий філософ. Це не означає, що з Фозом не вийде весело туснути, а з Фаготом — осмислено поговорити, але перші асоціації в мене саме такі.

Наскільки винахідливим зараз треба бути, щоби планувати концертну діяльність? На чому зосереджуєтеся більше — підкорюєте онлайн-простір чи робите ставки на живі концерти?

Маю історію про винахідливість. Влітку під час організації одного з концертів на відкритому майданчику необхідно було дотримуватись соціальної дистанції. Організатори декілька годин розставляли стільці під рулетку, приклеювали скотчем папірці з номерами рядів і місць. Якою ж була загальна радість, коли за годину до концерту з’ясувалося, що промахнулися з нумерацією, і вона не збігається зі схемою, за якою люди купували квитки. Благо, минулося, був не солдаут, і люди розібралися з місцями самостійно, але історія чудово відображає суть того, що відбувається. Вкладення сил і витрати для організації живих концертів істотно збільшилися, а от «вихлоп» — навпаки. Це не просто, але дуже весело :)

З онлайном інша велика біда — в наших реаліях він майже не монетизується. Це або спонсорські проєкти, або з любові до мистецтва. Серйозно розцінювати онлайн як майданчик для бізнесу артисту в Україні нині не вдається.

pavlo-shevcov

Окрім написання музики та виступів, хлопці знімаються в кіно та телевізійних шоу, озвучують мультфільми, пропонують стильну мерч-продукцію та багато іншого. Які проєкти зараз у фокусі та що відійшло на другий план?

ТВ-шоу — окремий досвід, розважалися всією командою :)

Нині ось релізнули ПМ’ТЙ (Пам’ятай. — прим. Ред.) із кліпом, трохи видихнули та готуємо новий реліз — уже скоро.

Чого чекати глядачеві від групи ТНМК у найближчі пів року? Поділіться планами, якщо це не секрет :)

Альбом. Чекайте на альбом.

pavlo-shevcov

Про роботу загалом і про себе

Як почалася ваша співпраця з ТНМК? Скільки часу ви працюєте разом?

Співпраця розпочалася з прекрасної дружби. Два роки тому мій близький друг, а тепер за сумісництвом директор регулярно скаржився на те, яка ж проблема знайти гарного SMM-ника. Так склалося, що я вже тоді трохи розбирався у цій сфері та запропонував допомогу. Все вийшло, потрібного результату ми досягли, добре спрацювалися та не побачили причин припиняти співпрацю. Загалом, все як у шоу-бізнесі: особисті зв’язки все вирішили :)

Музика — це теж вид бізнесу, і їй потрібен маркетинг. Розкажіть про специфіку просування музичних проєктів: з якими викликами доводиться стикатися? Які «метрики», якщо їх можна так назвати, застосовують у музичному напрямі?

Найскладніше, як на мене, в музичному маркетингу — правильно визначити взаємозв’язок метрик. Якщо ми говоримо про бізнес, то з метою все просто — генерувати прибуток. Але як пов’язати лайки, підписників і прослуховування на стримінгах із кількістю концертів, які можна потенційно продати, чи гонораром за корпоратив, — ось це справді гарне запитання. Причому не просто зрозуміти взаємозв’язок, а побудувати на цьому гіпотезу, з конкретним прогнозом, який можна перевірити чи спростувати. Це якщо глобально.

Якщо спускатися трохи нижче, до конкретних подій, то все простіше. Для релізів (сингли, альбоми, кліпи) ключова метрика «залучене охоплення» — кількість людей, які побачили чи почули твір. Якщо говорити про конкретні метрики аналітичних систем, то найчастіше це перегляди від 15 секунд для кліпів і кількість прослуховувань треку на стримінгах. І звичайно, приріст аудиторії у вигляді підписників.

З рекламою концертів найпростіше: там є суперзрозуміла метрика — кількість проданих квитків у співвідношенні з витраченим рекламним бюджетом.

Без якого ґаджета не можна уявити робочий день Павла Шевцова?

Думав, тут випендритися та вигадати щось оригінальне, але ні. Звичайно ж, це комп’ютер. Переважна більшість професійних маркетингових інструментів — це вебсервіси. Різні аналітики, рекламні кабінети, планувальники та редактори. Без комп’ютера тут нікуди.

pavlo-shevcov

Нещодавно ви придбали бізнес-ноутбук ThinkPad від Lenovo. Чому саме цей пристрій?

Мої основні вимоги до ноутбука вмістились у два слова — продуктивність і мобільність. Пів сотні вкладок хрому (браузер Google Chrome — ред.) із робочими інструментами — це щоденна реальність. Мені потрібна можливість будь-якої миті закрити ноутбук, кинути його в рюкзак і поїхати на зустріч, де я його відкрию та продовжу працювати з того ж місця. Плюс потрібна можливість працювати із софтом від Adobe, не закриваючи «зоопарк» вкладок у Chrome.

Ґрунтуючись на цих вимогах, я відокремив для себе моменти, від яких не готовий відмовитися, — 32 ГБ оперативної пам’яті, i7 і швидкий SSD. З урахуванням вимог і бюджету вибирав між ThinkPad і кількома ігровими моделями. Ігрові ноути відпали самі собою, тому що вони дуже умовно мобільні, та й прайс там не гуманний.

Фінальне рішення про купівлю склалося вже з рекомендацій друзів і доступності техніки в магазинах. Зрештою вибрав ThinkPad, і я ним дуже задоволений. Поставлені завдання виконує повністю — чудовий робочий інструмент.

pavlo-shevcov

Ми впевнені, що у вашій динамічній роботі повно різних «пригод». Де було найнесподіваніше місце роботи з ноутбуком?

Пригод більш ніж достатньо, але несподіваних місць роботи, до речі, не так багато. Принаймні, одразу на думку нічого не спало. Запускав рекламу з таксі, але не думаю, що це несподівано. Все найцікавіше ще попереду :)

Якими компетенціями мусить володіти маркетолог нової реальності загалом і в музичному напрямі зокрема?

Не люблю слово «мусить». А що справді допоможе в роботі — психологія, швидше навіть розуміння того, як люди думають і приймають рішення.

Ось сам нещодавно почав опановувати машинне навчання. Адже алгоритми рекламних та аналітичних систем ґрунтуються саме на таких моделях. Та ж горезвісна алгоритмічна стрічка в соцмережах — це модель, що навчається, яка намагається підібрати контент так, щоб максимально довго утримати користувача на майданчику. Розуміння роботи таких алгоритмів і вміння їх практично застосовувати може перетворити маркетолога на супермаркетолога.

У сучасних умовах постійного цейтноту чи вистачає часу на себе? Чи вдається дотримуватися славнозвісного work-life балансу?

Відповім так: за останні два роки у відпустці я був один раз і то — п’ять днів, останній раз на тренування потрапив майже місяць тому, а минулого тижня почав шукати психотерапевта. Ось такий баланс :)

pavlo-shevcov

Як вважаєте, чого бракує нашому шоу-бізнесу? Говорячи мовою маркетингу, чи справді сучасна українська музика закриває потреби кожного сегмента аудиторії? І чи можна чекати у цій сфері якісного прориву?

Думаю, що йому бракує того ж, що й більшості інших сфер — якісної освіти та кваліфікованих кадрів, хоча, по суті, друге — лише наслідок першого.

Це фундаментальна проблема — щоб отримати практичні навички та знання, необхідно працювати, а щоб піти працювати — потрібен досвід. Так і виходить, що в кожній сфері збирається своя тусовка, яка не горить бажанням ділитися досвідом, а молоді фахівці не знають, де та як навчитися реально корисним речам.

Чекати можна чого завгодно, але саме по собі нічого не зміниться. Потрібно створювати ком’юніті, запрошувати до нього тих, хто хоче займатися музичним бізнесом, та ділитися досвідом. Зрештою, що досвідченішим і зрілішим буде ринок загалом, то якісніший продукт/сервіс отримає споживач. Це стосується і музики, і її просування та організації концертів, і будь-якого бізнесу загалом.

Ми в Lenovo сподіваємося, що незабаром усі сфери бізнесу та культури зможуть повноцінно функціонувати в умовах new normal. А інноваційні технології допоможуть їм у цьому.

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи