Саша Криницька однією з перших в українському медіапросторі стала в дівочому блозі розповідати про технічні новинки. Тепер тисячі дівчат, вибираючи новий смартфон, ноутбук або фотоапарат, ідуть на сторінки Brands and Trends і в Instagram @sashakrinitskaya за її оглядами та порадами.
Ми поговорили із Сашею про те, як зберігати баланс, створюючи настільки різноплановий контент, як завжди бути в курсі технологічних тенденцій. Ну і звичайно, про улюблені пристрої, без яких неможливе створення блогу.
Саша, років зо три тому в одному із жіночих онлайн-видань блог Brands and Trends назвали нестандартним і сильним явищем, оскільки вперше дівчина-блогер взялася розкривати тему техніки та гаджетів нарівні зі звичними красою та модою. Розкажіть, що вплинуло на такий вибір тем? Чи був у вас раніше такий досвід — писати про комп’ютерну техніку? Чи це був чистий інтерес?
Для мене це близька тема, оскільки вісім років я працювала в ІТ-журналістиці, в тому числі на посаді головної редакторки. Йдеться як про друковані видання про гаджети, так і про онлайн-ЗМІ. По суті, до блогінгу я прийшла з класичної журналістики. Напевно, це не зовсім типовий кар’єрний сценарій, та в моєму випадку це було саме так. Я писала про техніку в друкованих виданнях ще коли в офісах стояли великі ЕПТ-монітори, ноутбук вважався ознакою заможного життя, а мобільні телефони тільки починали поширюватися. Тому, розробляючи тематичний план власного медіа, я одразу вирішила, що без розділу про техніку та технології точно не обійтися.
Із чого починався ваш блог? Чи був довгим шлях від ідеї до реалізації? Хто допомагав вам на перших етапах?
Коли в нашій країні почала бурхливо розвиватися блогосфера (ще до епохи Instagram), я була в декреті та вже почала втілювати свій погляд на фото й тексти на сторінках власного сайту. Чоловік підтримував мої починання та з радістю погодився взяти на себе технічну частину: розробку та підтримку сайту, дизайн та оновлення. На той момент я вже мала досвід роботи в онлайн-медіа редакторкою та керівницею проєкту. Та робота в команді — це одне, і зовсім інше, коли ти — «людина-оркестр», яка як генерує ідеї, так і втілює їх. Загалом, спочатку було непросто.
На які медіа, блоги, влоги підписаний такий трендсетер у технологіях, як ви?
Безумовно, я стежу за провідними світовими ЗМІ та «глянцем», популярними каналами на YouTube. Щодо видань про техніку, скажу, що це авторитетні західні медіа на зразок Engadget, The Verge. З-поміж російськомовних читаю Mobile-Review, у них формат подачі не «попсовий» (скажімо так, на любителя), проте вони глибоко аналізують ринок.
Люди люблять читати про тренди. Та не про очевидні для всіх, а про ті, які лише назрівають і, умовно кажучи, прийдуть завтра. Як уловлювати ці віяння, коли вони тільки зароджуються? Тут потрібна інтуїтивна чутливість до змін? Або ви відстежуєте інтереси користувача цілком відчутними технічними інструментами?
Мені здається, якщо ви декілька років стежите за певною сферою, знаєте про всі новинки та тенденції, можна передбачити подальші напрями розвитку цього ринку. А взагалі, нам у цьому плані простіше, адже найчастіше тренди в більшості сфер приходять до нас зі Штатів і Західної Європи, причому з певною затримкою. Іноді варто лише уважніше придивитися до того, що набирає популярності там, щоб спрогнозувати, що завтра ці тенденції з тими чи іншими трансформаціями прийдуть і до нас.
Саша, які технології зараз ви можете віднести до інноваційних? І як це — бути лідером думок у цій сфері?
Знаєте, в якийсь момент здавалося, що в галузі споживчої електроніки спостерігається стагнація. Виробники змагалися між собою, нарощуючи суто кількісні характеристики смартфонів, планшетів і ноутбуків, але власне пристрої не пропонували принципово іншого користувацького досвіду, а їхні характеристики найчастіше були надмірними, щоб кожен рік-два купувати новий пристрій.
Проте останніми роками намітилися серйозні зрушення в кількох напрямах. Наприклад, на наших очах змінюється звична ергономіка ноутбука. Ті ж пристрої Lenovo YOGA — явний приклад цього. Портативний комп’ютер із сенсорним екраном, який розкривається на 360 градусів, багато в чому змінює наш стандартний підхід до роботи за ноутбуком.
Другий напрям — безконтактні платежі. Ви помітили, як вони змінили наш звичний спосіб оплати продуктів і послуг? Переді мною на касі супермаркету кожен другий-третій клієнт платить за допомогою смартфона.
Не забуваємо і про штучний інтелект, а також технології на його основі. Це і голосові помічники з можливостями самонавчання, і камери у смартфонах, які визначають, що ви знімаєте: їжу або пейзаж, а потім налаштовують оптимальні параметри. Прикладів безліч, та найцікавіше в цій ніші — ще попереду, в цьому я впевнена.
Вашому блогу вже майже п’ять років. Які з тенденцій, про які ви розповідали за цей час, найбільше вас вразили, здивували або потішили?
Вражає розвиток електромобілів. За останні п’ять років із якоїсь не дуже практичної в наших реаліях екзотики вони перетворилися на повноцінний засіб пересування. Інфраструктура потроху розвивається. Наприклад, цього року один мій знайомий їздив на електромобілі з Києва до Одеси. Було цікаво почитати про його досвід саме в контексті інфраструктури заправок. І звичайно, змінюються власне автомобілі: якщо п’ять років тому вони долали 100–120 км на одному заряді, а заряджалися всю ніч, то нові моделі вже розраховані на 300–350 км пробігу та підтримують швидке заряджання. Існують прогнози, що на початку 2020-х років нарешті зрівняється ціна електромобіля та звичайного авто аналогічного класу. Ось тоді на нас чекатиме справжній бум.
Здається, що протягом останніх років дівчата — ваша основна аудиторія — стали набагато краще орієнтуватися у виборі техніки. Вони точно знають, що їм потрібно, висувають до пристроїв конкретні вимоги. На ваш погляд, чи існує така тенденція? Чи можете ви описати, чого хоче сучасна дівчина, ваша читачка, від свого ноутбука?
Така тенденція існує. Та все більше залежить від конкретних завдань користувача, а не від того, дівчина це або хлопець. Звичайно, завжди буде категорія покупців, які вибирають техніку за принципом «рожевий і зі стразиками». Я зараз перебільшую, просто існує велика різниця між пристроєм для перегляду контенту та для його створення. У першому випадку люди орієнтуються на дизайн, можливо віддають перевагу деяким брендам. Вони цінують у пристрої WOW-фактор, готові до експериментів.
Якщо ж ти вибираєш ноутбук для створення візуального контенту: монтажу відео або пакетної обробки фото в Adobe Photoshop, тут уже важливі інші критерії. Ти дивишся на процесор, відеокарту, об’єм оперативної пам’яті та можливості її розширення. Якщо потрібно набирати багато тексту, як у моєму випадку, то дуже важливою є клавіатура. До речі, я обожнюю клавіатуру у своєму ноутбуці ThinkPad. І це я не говорю про геймерів, серед яких сьогодні є і дівчата. А там зовсім окремий світ зі своїми критеріями вибору техніки.
Саша, а чим ви керуєтеся, вибираючи пристрої для оглядів? Що вам важливо донести до читачів про конкретну модель?
Іноді цікаво протестувати щось інноваційне, навіть не зважаючи на ринкові перспективи продукту. Але найчастіше підхід дуже прагматичний: мені цікаво розповідати про потенційно масові та популярні продукти, адже для будь-якого медіа важлива увага читачів. Готуючи огляди, я намагаюся не просто розповісти про характеристики та можливості, а дати максимум особистих вражень, поділитися призначеним для користувача досвідом.
Які питання про цифрові пристрої вам ставлять читачки?
Найчастіше це питання, що стосуються вибору техніки, моїх уподобань.
Крім блогу, ви активно розвиваєте профілі у Facebook, Instagram і на YouTube-каналі. Як вам вдається витримувати баланс краси та технологічного контенту, охоплювати інтереси такої широкої аудиторії?
Усе просто: наші профілі в соціальних мережах мають відображати наш реальний спосіб життя, а в ньому є місце і сім’ї, і красі, і техніці, і здоров’ю. Ви ж не підете вранці в офіс без ноутбука? А без макіяжу? Ну хоча б трішечки. Ось вам і баланс. Я просто намагаюся ділитися з аудиторією тим, що мене оточує. Якщо це ноутбук, розповім про його плюси та мінуси. З косметикою, яку використовую, аналогічна ситуація.
Робота над блогом, як і над звичайним ЗМІ, — це творчість плюс технічні процеси: зйомка, монтаж, верстка тощо. Як щодо вас, на скільки відсотків це творчість, а на скільки — питання якісної техніки та вміння з нею працювати?
Це той випадок, коли творчі ідеї неможливо втілити без якісної техніки.
Які пристрої ви використовуєте в роботі? Чому вибрали саме їх?
Для зйомки я використовую смартфон, а також фотоапарат Canon 6D Mark II, а для роботи — Lenovo ThinkPad T470s. Смартфон обладнаний достатньо великим екраном для зручної роботи з фото та відео, знімає 4K і має необхідні потужність, об’єм пам’яті й автономність для того, щоб мені з ним було комфортно. Камера забезпечує чудову художню картинку, а для детальної зйомки відео в 4K у нас є Panasonic Lumix G80.
У своєму блозі ви зазначили, що одна з вирішальних переваг вашого ноутбука ThinkPad T470s від Lenovo — те, що його можна розкрити на 180 градусів і працювати навіть лежачи на підлозі. Що для вас так само важливо, щоб робота із пристроєм була абсолютно комфортною?
Я безмежно ціную свій ThinkPad за зручну клавіатуру та спадкоємність дизайну. Цей чорний лаконічний ноутбук, як стиль Шанель, із кожним поколінням стає більш витонченим і тоншим, легшим і потужнішим, але не виходить із моди. Я можу ним користуватися, поки мене влаштовують його технічні характеристики, і не матиму старомодний вигляд. Це фішка ThinkPad, яку, я сподіваюся, виробник не втратить. Ну і звичайно, він суперпотужний — ноутбуку понад два роки, а я легко можу виконувати за його допомогою технічні завдання, з якими раніше не стикалася.
Чи користуються ваші діти цифровими пристроями та якими саме? Могли б ви поділитися лайфхаками, як вибирати контент для малюків і як без стресів дозувати їхній час, проведений із гаджетами?
В їхній кімнаті є телевізор, на якому вони дивляться відео на YouTube. Незважаючи на поширену думку, що телевізор удома взагалі не потрібен, я помітила, що він потребує меншого залучення користувача, ніж, скажімо, планшет або смартфон. Дітки недовго його дивляться, а потім, надихнувшись, можуть грати з іграшками або один із одним, лише зрідка поглядаючи в екран. Планшет, який я видаю їм раз на тиждень для ігор, набагато швидше поглинає їхню увагу, тому не поспішаю привчати дітей до мобільних пристроїв. До речі, старший син, який цього року пішов до першого класу, не має свого телефона, та це не спричиняє жодних незручностей.
Ми раді, що пристрої Lenovo беруть участь у створенні такого гарного та корисного проєкту, як Brands and Trends, і регулярно стають героями Сашиних оглядів. Адже наші ноутбуки — універсальний інструмент, який дає змогу рухатися безкінечно вперед у роботі та творчості.