Імерсивні технології — це не майбутнє IT, це теперішнє. Де українським фахівцям навчитися працювати з віртуальною і доповненою реальністю? Хто допоможе, якщо ідеї та бажання розвиватися є, а знань і технічних засобів бракує?
27 квітня відбувся перший випуск курсу «Розробка VR-ігор в Unity» Sensorama Academy. 12 випускників за місяць напруженої роботи освоїли принципи VR/AR програмування і створили на платформі Unity перші власні VR-ігри. Під час навчання учасники освітньої програми використовували ігрові ноутбуки Legion Y520 від Lenovo та тестували свої ігри на шоломах віртуальної реальності Lenovo Explorer.
Sensorama Academy — це проект засновників Sensorama Lab Кирила Покутного і Сергія Терещенка, організований в партнерстві з інноваційним лідером Lenovo. Платформу для навчання надав Парк інновацій UNIT.City.
Сергій Терещенко, Sensorama Lab, Co-founder & CEO:
«У проекті Sensorama Academy експертиза Sensorama Lab поєдналася з інноваційними технологіями Lenovo. Завдяки цим двом складовим студентам наших курсів надані всі можливості стати фахівцями в AR/VR-технологіях».
Тарас Джамалов, генеральний директор Lenovo в Україні:
«У компанії Lenovo ми не лише розвиваємо перспективний напрям AR- і VR-технологій. Ми також підтримуємо молодих талановитих фахівців, які розвиватимуть його в Україні та за її межами. Перший випуск Sensorama Academy представив нам чотири приголомшливі команди, які зуміли за три тижні пройти шлях від ідеї до повної реалізації VR-гри. Приємно було дізнатися, що багато випускників планують реалізовувати свої ідеї вже за межами академії».
Інноваційна освітня платформа Sensorama Academy з’явилася як відповідь на наполегливі запити ринку. Імерсивні технології стрімко розвиваються. Попит на VR/AR/MR-продукти є практично в кожній сфері: реклама, бізнес-проекти, освітні програми, виробництво, архітектура та дизайн, охорона здоров’я.
Компанія IDC прогнозує, що до 2022 року зростання глобального ринку AR- і VR-пристроїв становитиме 52,5%. Але фахівців, здатних створювати продукти та рішення в цій сфері, досі дуже мало.
Ті, кого сьогодні знають як експертів, напрацьовували свою базу методом спроб і помилок, отримували знання з розрізнених джерел, перевіряли і шліфували їх на власному досвіді. Новачкам знання потрібні вже зараз, і їм необов’язково проходити такий довгий шлях.
Sensorama Academy в короткі терміни готує фахівців-практиків, які зможуть дати ринку якісний і різноманітний VR-контент. Слухачі навчаються і створюють свої проекти під керівництвом ментора — сильного і досвідченого практика. На першому потоці студентам допомагав Олексій Сисоєв — викладач курсу «Розробка VR-ігор в Unity» і керівник R&D відділу Sensorama Lab.
Sensorama Academy спільно з Lenovo дали слухачам можливість працювати на потужному спеціалізованому обладнанні. VR-контент створювався на ігрових ноутбуках Legion Y520 від Lenovo з чотириядерним процесором Intel Core-i7 7700HQ, графічною картою GTX 1050 Ti та продуманою двовентиляторною системою охолодження. Легкі і зручні VR-шоломи Lenovo Explorer, у яких учні тестували проекти, завдяки високій роздільній здатності (2880 х 1440) дають змогу комфортно і довго працювати з різними VR-додатками.
Віталій Годзула, керівник підрозділу планшетів і VR-продуктів компанії Lenovo в Україні:
«Віртуальна реальність застосовується не тільки в іграх. Але саме ігри допомагають наочно та швидко навчати охочих застосовувати VR у своїй роботі або створювати імерсивні рішення для бізнесу, освіти, виробництва та інших сфер.
Дуже добре, що в нашій країні працюють VR-розробники такого рівня, як Sensorama Lab. Ще краще, що вони готові ділитися своїм досвідом, і Sensorama Academy в партнерстві з Lenovo допомагає отримати професію майбутнього всім, хто готовий розвиватися в цьому напрямі.
Учні, яких ми бачили на випуску, за короткий час зуміли створити цікавий і перспективний контент. Це саме те, що потрібно зараз на ринку. VR активно проникає в наше життя. Він вплине на кожного, це лише питання часу!»
Перший навчальний потік Sensorama Academy був експериментальним. Випробувати в ньому свої сили запросили студентів київських вишів; про набір оголосили і в спільноті Sensorama. І навіть при цьому конкурс на місце був дуже високим. В результаті робочі команди об’єднали слухачів з абсолютно різним досвідом. Серед них були художниця, архітектор, викладач із «Культурного проекту», 3D-графік, UI-дизайнер. Хтось прийшов із нульовим досвідом в програмуванні, але з ідеями і гарячим бажанням навчитися. Хтось уже пробував створювати проекти на платформі Unity. Цей мікс ідей, навичок і досвіду зробив спільну творчість цікавою та продуктивною.
Свої роботи — ігри VR Race, Elite Kyiv, VR Vandalism і Remember — команди представили на нетрадиційному випускному. Гості заходу змогли протестувати їх за допомогою VR-шолома Lenovo Explorer, оцінити ідеї та якість їхньої реалізації.
Уляна Автономова, керівник проекту Sensorama Academy:
«Чи можна створити VR-гру за один місяць без попередніх знань? На випуск першого курсу "Розробка VR-ігор в Unity" в Sensorama Academy всі охочі протестували чотири проекти і побачили роботи наших студентів, які навчалися з нуля. Ми дуже задоволені їхніми результатами. Більшість випускників планують надалі розвиватися у сфері технологій віртуальної реальності. Дякуємо Lenovo за партнерство! Разом ми зможемо підготувати фахівців для VR/AR-технологій, які швидко розвиваються в Україні та світі».
Як випускники планують застосовувати отримані знання? Хтось, як художниця Юлія Бєляєва або педагог «Культурного проекту» Оксана Садовенко, опанував VR, щоб розширити горизонти у своїй роботі. Хтось збирається глибше зануритись у сферу імерсивних технологій і шукає можливість долучитися до команди розробників. А троє з дванадцяти випускників за підсумками своєї роботи отримали від Sensorama Lab пропозиції співпраці.
Світ VR/AR-технологій стрімко зростає. Йому потрібні люди, готові вбирати знання, мислити нестандартно, постійно розвиватися й експериментувати. Перший випуск показав: Sensorama Academy в партнерстві з Lenovo готові навчати фахівців, які візьмуть майбутнє у свої руки.