1

Віддалена робота — не перепона для продуктивності команди

Протягом 2020 року компанії так чи інакше змушені були адаптувати внутрішні процеси до нових реалій та докорінно змінили ставлення до віддаленого формату роботи. Поступово робота вдома стає частиною бізнес-стратегій. У чому її особливість і як режим дистанційної роботи впливає на продуктивність команди, прокоментував Микола Антонюк, керівник напряму персональних комп’ютерів Lenovo в Україні.

Позитивні сторони віддаленої роботи

Завдяки десктопам, ноутбукам, планшетам, аксесуарам для відео- й аудіозв’язку, інтернету та низці програм, компанії навчилися організовувати й контролювати роботу працівників, а також підтримувати командний дух, проводити тімбілдінг тощо.

Nikolaj Antonyuk

На фото: Микола Антонюк, керівник напряму персональних комп’ютерів Lenovo в Україні.

«Дистанційна робота дає високі результати, коли працівники відчувають більше свободи та мають змогу коригувати графік під себе. Хтось звик працювати від самого ранку, для іншого найпродуктивніший час — після обіду. Якщо за проєкт відповідає один фахівець, цілком доречно затвердити з ним індивідуальний графік. Для командної роботи варто встановити спільні години праці з урахуванням побажань співробітників. Не слід забувати про обідню перерву й особистий простір у вільний час, аби не створити атмосферу роботи 24/7», — розповів Микола Антонюк.

Українські компанії зазначають, що віддалений формат роботи вже сформував нові корпоративні тенденції та продовжує змінювати корпоративну культуру загалом. Наприклад, відеоконференції показали працівників дещо з іншого боку: одні знайомлять колег із дітьми, інші — з домашніми улюбленцями. HR-фахівці, керівники окремих підрозділів компаній і топменеджмент спонукають до таких комунікацій, щоб продовжувати віддалено підтримувати командний дух і створювати дружню атмосферу.

До позитивних аспектів ремоуту також варто зарахувати системне використання списку завдань на кожен день. Чимало компаній запровадили його, щоб допомогти працівникам організувати робочий процес протягом тижня. У цьому дуже допомагають відповідні програми та застосунки.

Самі ж працівники нерідко зазначають, що в дистанційному режимі роботи їм вдається зосередитися не лише на основних, а й на другорядних завданнях. Зараз колеги менше відволікають, ніж коли всі перебувають в одному офісі.

Деякі компанії використовують віддалену роботу, аби навчити працівників щотижня оцінювати виконані завдання та усвідомлювати, який внесок вони зробили у спільну справу.

Таким чином, за правильного підходу віддалений формат роботи є гідною альтернативою офісу, але за умови, що працівник має необхідні технічні засоби й обладнане робоче місце. Про особливості організації дистанційного робочого місця читай в окремому матеріалі.

Lenovo

Проблеми: що може піти не так

Багатофункціональність, за якої працівникам доводиться суміщати ролі, пріоритети, дедлайни, відсутність чіткого розподілу «дім-робота» — усе це суттєво впливає на організацію робочого процесу. Крім цього, компанії мають подбати і про такі речі:

  1. доступ до інформації та захист даних; 
  2. адаптація нових працівників; 
  3. нематеріальна мотивація; 
  4. технічні проблеми й відсутність поряд із працівником фахівця, який може все полагодити.

«Згідно з дослідженням Lenovo, проведеним спільно з Forrester Consulting у липні 2019 року серед працівників компаній малого та середнього бізнесу, 38% співробітників відволікаються від роботи насамперед через технічні причини: занадто довгу передачу файлів і тривале завантаження програм.

Для віддаленого працівника така проблема особливо відчутна, оскільки поряд немає технічного фахівця. Саме тому наша команда віддає перевагу бізнес-пристроям, вони швидше реагують на запити та відповідають вимогам до безпеки даних», — поділився досвідом Микола Антонюк.

Топменеджери компаній переймаються питанням кібербезпеки, оскільки ремоут дав кіберзлочинцям нові можливості для шахрайства. Так, Україна посіла 25-те місце в новій редакції Національного індексу кібербезпеки 2020, що його опублікувала естонська Академія електронного урядування наприкінці минулого року. Водночас щоденні дані української кіберполіції показують, що існує чимало загроз для державних органів, корпорацій, середнього та навіть малого бізнесу. Достатній ступінь захисту позитивно впливає не лише на роботу компанії, а й на самих працівників. 

Lenovo

Упевненість у захищеності даних — важлива складова віддаленої роботи, тому про це важливо та потрібно дбати щодня. Про ризики для бізнесу, якщо встановлене неліцензійне програмне забезпечення, читай у нашому матеріалі із SysAdminDay.

Інша складність дистанційної роботи — необхідність у спілкуванні та взаємодії між працівниками, особливо коли йдеться про адаптацію нових колег, коригування принципів роботи, впровадження нових продуктів або послуг (а карантинні обмеження змушують адаптуватися та змінюватися). Підтримувати на належному рівні та за потреби підвищувати продуктивність команди у віддаленому форматі допоможе дотримання трьох головних умов: 

  • прозорість бізнес-процесів; 
  • професійний менеджер; 
  • якісна техніка та доступність усіх необхідних програм.

«Керувати на відстані не складно, якщо є мета, інноваційні онлайн-інструменти та насамперед команда, на яку можна покластися за будь-яких умов.

Прокачуйте навички дистанційного менеджера за допомогою онлайн-уроків, адже надихає той, хто постійно навчається», — підсумував Микола Антонюк.

До речі, нещодавнє дослідження компанії Lenovo показало, що працівники глобальних компаній почали отримувати більше задоволення від роботи, коли працюють удома. Щоб дізнатися, як вони оцінюють віддалений формат, переходь за посиланням.

Матеріал створено на основі інтерв’ю для ЛІГА.Бізнес.

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи