1

Віртуальна реальність: розвінчуємо міфи

Перша столична виставка скульптур у віртуальній реальності, розробки проектів із вивчення англійської мови в школах, пілотний випуск фахівців у галузі VR/AR/MR-технологій інноваційної освітньої платформи Sensorama Academy — віртуальна реальність крокує країною набагато швидше, ніж здається. Це лише питання часу, коли VR стане повноцінною частиною нашого життя.

Уже сьогодні в більшості сфер, де використовуються VR-технології, є свої історії успіху. Тим не менше думка, що VR це просто розвага — пограти і забути, — досить поширена. Які ще існують міфи про VR і наскільки вони відповідають дійсності, про це — далі.

Міф 1. Віртуальна реальність — це тільки ігри та програми

Геймінг — лише очевидне та первинне застосування віртуальної реальності. Бізнес, освіта, архітектура, виробництво, дизайн, охорона здоров'я — далеко не повний список галузей, де технологія VR здатна зробити революцію, піднявши їхню ефективність на новий рівень.

Наприкінці травня 2018 року в Києві пройшов перший в Україні хакатон (захід, під час якого команди вирішують певну проблему за обмежений період часу) і лекторій «СИНХРО ПРОСТІР» на тему розробки розумних вуличних об'єктів і створення міста майбутнього з використанням VR-технології. У заході взяли участь понад 300 осіб — архітекторів, IT-фахівців, інженерів, дизайнерів та урбаністів. Лектори розповіли про нові можливості, які дає використання VR у сучасній архітектурі, а завдяки шолому віртуальної реальності від Lenovo кожен учасник міг особисто перевірити цю інформацію.

Міф 2. Шоломи важкі та шкідливі для здоров'я

Шолом віртуальної реальності Lenovo Explorer важить лише 380 грам і оснащений збалансованим кріпленням — він як зручна шапка, про яку забуваєш вже за кілька хвилин. До того ж не проводилося жодних досліджень, які б підтвердили стереотип про шкоду для здоров’я. Навіть навпаки: тестування шоломів показало, що такі технології можна успішно використовувати для вирішення проблем із зором. Але, як і з будь-якими подібними персональними пристроями, після їхнього тривалого використання необхідно робити паузи.

Міф 3. Контенту мало і він нецікавий

Просто відкрий магазин додатків Microsoft Store або Steam для платформи Windows Mixed Reality! Там на тебе чекає багато контенту на будь-який смак. Каталоги постійно оновлюються та доповнюються, тож у віртуальній реальності можна «загубитися» надовго. Наприклад, із серпня 2018 року вже доступна віртуальна екскурсія «Київ: з ранку до світанку» для шоломів на базі Windows Mixed Reality, де можна повноцінно взаємодіяти з об'єктами й отримувати сюрпризи в реальності.

Тим, хто мріє зробити щось екстремальне, але з певних причин не вирішується це зробити, теж потрібно лише надіти шолом віртуальної реальності Lenovo Explorer. Милуйся красою каньйону, пролітаючи на дирижаблі, плавай із акулами серед затонулих кораблів, дивись на цей світ очима серфінгіста, руфера або парашутиста. Спробуй, і тобі точно сподобається.

Майбутнє — за впровадженням VR у бізнес, освіту, архітектуру, виробництво, дизайн, охорону здоров'я. Компанія IDC прогнозує, що до 2022 року зростання глобального ринку AR- і VR-пристроїв складе 52,5%. Та професіоналів, здатних створювати продукти та рішення у цій сфері, сьогодні бракує. Тому українські розробники взяли курс на підготовку таких фахівців.

27 квітня 2018 року відбувся перший випуск курсу «Розробка VR-ігор в Unity» Sensorama Academy. 12 випускників за місяць напруженої роботи на ігрових ноутбуках Legion Y520 від Lenovo та шоломах віртуальної реальності Lenovo Explorer успішно освоїли принципи VR/AR-програмування та створили на платформі Unity перші власні VR-ігри.

Віталій Годзула, керівник підрозділу планшетів і VR-продуктів компанії Lenovo в Україні:

Можливості віртуальної реальності не обмежуються ігровою індустрією. На прикладі ігор швидше та легше навчити талановитих програмістів і дизайнерів створювати необхідний у різних сферах контент, який пізніше допомагатиме бізнесу або користувачам у вирішенні їхніх завдань, розважати та направляти. Ми раді, що в Україні є розробники світового рівня для віртуальної реальності. Завдяки Sensorama Academy і за підтримки Lenovo можливості отримувати професії майбутнього стають ще ширшими!

Сергій Терещенко, CEO & Co-founder, Sensorama:

Технології віртуальної та доповненої реальності вже давно вийшли за межі ігрової індустрії, їх використовують у бізнесі по всьому світу. Команда Sensorama також розробляє проекти для навчання персоналу та візуалізації інформації для найбільших підприємств України. Ми впевнені, що це лише початок.

Цієї весни з метою розвитку фахівців у галузі імерсивних технологій за підтримки Lenovo було розпочато освітню платформу Sensorama Academy. Ми задоволені результатами першого випуску, наші студенти захистили чотири проекти, і кілька випускників приєдналися до компанії Sensorama.

Навчання проходить у форматі лекцій із використанням відеоматеріалів, тестів, розробки та тестування проектів на ноутбуках Lenovo Legion Y520 і шоломах віртуальної реальності Lenovo Explorer.


Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи