1

Як кіберспорт об’єднує людей. Соціальна адаптація і спілкування на рівних

Кіберспорт можна використовувати як соціальний інструмент. У цьому переконалися учасники кіберспортивного соціального шоу-матчу із CS:GO, який відбувся 15 грудня 2020 року в Києві. На одній арені зустрілися дві команди: Joint Forces Kyiv (збірна ветеранів АТО/ООС) і Ageless Shooters, яка складається з гравців вікової групи 55+. Товариський матч відбувся в рамках змагального модуля соціального проєкту Української професійної кіберспортивної асоціації «Відповідальність Ліга» за підтримки компанії Lenovo.

Це був той випадок, коли завзятість перемагає досвід: незважаючи на те, що учасники Joint Forces Kyiv почали тренуватися як одна команда лише із серпня 2020 року, вони змогли перемогти більш досвідчених Ageless Shooters із рахунком 3:0. Варто нагадати, що за «стрільцями» — серія успішних виступів, включаючи перемогу над світовим чемпіоном, шведською командою Silver Snipers. Тому, коли після кількох перемог поспіль гравці з Joint Forces Kyiv розслаблялись, Ageless Shooters своєю вправністю нагадували, що просто так перемогу не віддадуть.

Дізнайтеся більше про перемогу Ageless Shooters над шведською командою Silver Snipers у нашому матеріалі.

Ми поспілкувалися з організаторами та учасниками цього проєкту й дізналися про соціальну роль кіберспорту та перспективи розвитку цього напряму в Україні.

kibersport

Про команди

До складу Joint Forces Kyiv входять ветерани АТО/ООС. Команда була створена влітку 2020 року як частина соціального проєкту UPEA — Української професійної кіберспортивної асоціації. Це громадська спілка, яка має на меті розвиток і популяризацію кіберспорту в Україні.

Команда Ageless Shooters створена за ініціативи компанії Lenovo. До неї входять гравці віком від 55 років. Вони сміливо руйнують стереотипи та наполегливо тренуються, щоб досягати високих результатів.

Що для вас кіберспорт? Як командна гра допомагає в соціальній адаптації?

Сергій Бобровський, керівник наукової групи асоціації: «Кіберспорт — це мотивація, дисципліна, можливість для учасників АТО/ООС швидше адаптуватися до мирного життя. Кіберспортивні змагання допомагають налагодити взаємодію між представниками різних соціальних верств. Ми бачимо це сьогодні, коли представники двох вікових груп комфортно спілкуються та обмінюються позитивними емоціями. Як соціальний інструмент кіберспорт приносить велику користь. Він забезпечує цікаве дозвілля і розвиває комунікативні навички».

kibersport

Тарас Джамалов, генеральний директор компанії Lenovo в Україні: «Чи могли ми ще півтора року тому уявити, що зможемо побачити кіберспортивний бій між ветеранами АТО та старшим поколінням 55+? Це справжнє втілення фантазій із майбутнього вже сьогодні! Розумні технології творять дива, справжні добрі дива, поєднуючи покоління, сприяючи соціалізації та боротьбі з поганим настроєм. Нехай такі шоу-матчі стануть гарною традицією для нашого кіберспортивного простору, приєднуйтесь і долучайте своїх батьків та знайомих!».

Олег Рибалка, член правління UPEA: «Цей шоу-матч став чудовим прикладом того, яким ми бачимо кіберспорт в UPEA — без меж, абсолютно інклюзивним для всіх охочих, незалежно від статі, віку, соціального статусу тощо. Ми дуже раді, що разом із компанією Lenovo нам вдалося організувати цю подію, адже для обох команд це хороша можливість відчути смак перемоги і просто гарно провести час. Такі змагання, нарівні з іншими соціально орієнтованими подіями, будуть постійними в календарі проєктів, що проводитимуться під егідою асоціації в 2021 році».

Перед турніром команди розповіли про етапи підготовки до гри і поділилися своїм позитивним настроєм.

Як ви готувалися до цього змагання? Як оцінюєте шанси команди на перемогу?

Олександр Проскурін (JF KoMKoP), капітан команди Joint Forces Kyiv: «Ми налаштовані на перемогу. Але очікуємо на сильне й емоційне протистояння: тренер розповів нам про суперників і їхні гідні виступи на міжнародній арені. Проте й у нас сильна підготовка: офіційно тренуємося двічі на тиждень по три години. Крім цього, окремо збираємося і граємо вдома. Від сьогоднішньої гри передусім хочемо отримати задоволення. Але й перемога не завадить».

kibersport

Олександр Лавріненко (Iron Hammer), капітан команди Ageless Shooters: «Ми тренуємося тричі на тиждень, ще додатково зустрічаємося онлайн і теж граємо. Виходить, що тренування в нас майже щодня. Це дає результати: команда значно прогресує і ми стаємо сильнішими. Спеціальних заготовок не маємо, будемо орієнтуватися на ситуацію. Наші суперники — молоді хлопці, у них реакція краща. Тож розраховуємо якщо не на перемогу, то на гідний виступ».

Віктор Жданов (Stailhammer), Ageless Shooters: «Будь-який результат досягається тренуваннями. Ми готувалися. Навчилися більш глибоко розуміти карту, відчувати команду. Результат побачимо на сьогоднішній грі».

Тетяна Бірюкова (Tascor), Ageless Shooters: «Перемога над шведами нас стимулювала, ми стали тренуватися частіше. Із суперниками будемо змагатися на рівних, плануємо показати високий рівень. Ми дуже довго чекали на цю гру. Думаю, всім буде цікаво. Єдине, за що переживаю, — необхідність звикати до аксесуарів, які надають нам на змаганні. Вони чудові, але свої, домашні, більш звичні».

kibersport

Павло Бондарчук (ArCherP), Ageless Shooters: «Згоден із Тетяною, тому приніс на гру свою клавіатуру й мишу. Я до них звик, тож навіщо витрачати час на адаптацію? Щодо сьогоднішньої гри, побачимо, яким буде результат. У будь-якому разі це буде цікаво й весело. Я сподіваюся, що кіберспорт в Україні розвиватиметься, з’явиться багато команд, проводитимуться обласні та державні чемпіонати. Це нормальна цивілізована практика, і я радий, що ми до цього йдемо».

По завершенні матчу капітан Joint Forces Kyiv Олександр Проскурін розповів, що дуже задоволений перемогою, проте команда не зупинятиметься на досягнутому і буде ще активніше готуватися до майбутніх ігор.

kibersport

Ви — молода команда. Чи плануєте брати участь у подібних турнірах у майбутньому?

«Шоу-матч дав нам змогу подивитися на результат наших тренувань, і я можу сказати, що вони не були марними. З іншого боку, передивляючись стрім, маємо змогу виявити наші слабкі місця та акцентувати на них увагу під час майбутніх тренувань. Загалом, я задоволений результатом. Хлопці, переважна більшість з яких взагалі не грали до цього в CS:GO, показали гарну гру та здобули гідну перемогу. Ми з нетерпінням чекаємо на нові виклики».

Незважаючи на впевнену перемогу Joint Forces Kyiv, усі учасники товариського матчу отримали задоволення і чудовий досвід. Компанія Lenovo — партнер турніру — допомагає розвивати соціальний сектор за допомогою інноваційних технологій.

Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи