1

Микола Антонюк: «Купуючи ноутбуки, користувачі стали дивитися на перспективу»

У міру насичення ринку ноутбуків зростають і вимоги до цих пристроїв. Чого зараз чекають користувачі від своїх ноутбуків, і як компанії Lenovo вдається випереджати їхні бажання? Про це, а також про підсумки 2018 року розповів для нашого блогу керівник напряму персональних комп’ютерів Lenovo в Україні Микола Антонюк.

Миколо, як показав себе ринок ноутбуків у 2018 році? Чи справдилися прогнози?

Прогнози на минулий рік щодо ринку були достатньо сміливими. Проте аж до четвертого кварталу вони здійснювалися: зростали продажі у штуках, продовжувала підвищуватися середня ціна пристроїв.

Четвертий квартал дещо змінив ситуацію, причому не лише в Україні, а й у всьому світі. Якщо говорити про український ринок, продажі ноутбуків до кінця року тут знизилися на 21% порівняно з четвертим кварталом 2017 року. Відповідно, річні продажі в цілому на ринку виявилися на 6% нижчими, ніж у 2017 році.

Nikolay_Antonuk_2

Незважаючи на загальний спад на ринку, компанія Lenovo закінчила 2018 рік із позитивними показниками. Зростання на світовому ринку склало 5,3%, а на українському — 13,6%.

Яку частку займає Lenovo в сегменті ноутбуків в Україні? І як усередині цієї частки розташувалися окремі серії?

В Україні ми, як і раніше, лідируємо: Lenovo належить 32,7% ринку ноутбуків. Найбільш динамічно розвиваються ігровий та ультратонкий сегменти.

Розкажіть, будь ласка, чим приваблює користувачів ультратонкий сегмент. Чому ultraslim так активно розвивається? І в яких серіях Lenovo застосовує цей форм-фактор?

Сегмент ультратонких ноутбуків дійсно швидко зростає. В Україні минулого року він збільшився з 8,4% до 10,7%. І цю тенденцію можна спостерігати в усьому світі.

У модельному ряді Lenovo ultraslim-ноутбуки позначені індексом S. Наприклад ideapad 530s або ThinkPad T480s.

IdeaPad_s

Користувачам подобається, що ultraslim-ноутбуки роблять їх максимально мобільними. Такий пристрій займає мінімум місця в рюкзаку, має невелику вагу. Більшість моделей Lenovo серії S підтримують опцію швидкого заряджання: за 15 хвилин ноутбук можна зарядити на 25%.

Люди з кожним роком усе більше подорожують, прагнуть працювати віддалено. Вони вибирають моделі, які надають їм можливість підтримувати таку мобільність.

Які ще тенденції найбільш помітні на українському ринку ноутбуків?

Останнім часом ми спостерігаємо, як змінюється ставлення споживачів до ноутбуків. П’ять-сім років тому багато хто вибирав економ-сегмент, не надто замислюючись, скільки прослужить пристрій і на які навантаження він розрахований.

Зараз люди вже думають на перспективу: вибирають продуктивність ноутбука під свої завдання, віддають перевагу комфортному та довгостроковому використанню, а не невисокому ціннику. Як результат, попит упевнено зміщується до середньоцінового сегмента.

Для звичайних користувачів ноутбук перестає бути якоюсь ексклюзивною покупкою. Усе більше людей бачать у ньому утилітарний інструмент і купують, коли є необхідність, не чекаючи на особливу нагоду.

Lenovo-810-Urban-Backpack

Ще одна тенденція, яка намітилася в 2018 році, — прагнення людей використовувати пристрої одного бренда, створюючи своєрідну екосистему. Ми готові до такого запиту й уже цьогоріч пропонуватимемо цілу низку продуктів: від рюкзаків до десктопів.

На тлі такої вибірковості все ще залишається багато покупців, які вибирають ноутбук уперше. Отже, про насичення ринку говорити поки що не доводиться.

Миколо, а як минулоріч були справи в ноутбуків бізнес-сегмента?

Бізнес-сегмент протягом 2018 року зріс майже вдвічі. Аналітики вважають, що в 2019 році зростання триватиме. І, судячи з того, як стартував рік, цим прогнозам можна вірити.

ThinkPad_Business

Корпоративні клієнти зараз активно оновлюють парк техніки, закуповують нові робочі місця. Здебільшого це об’ємні та довгострокові проекти, вони зачіпають як сегмент ноутбуків (серії ThinkPad і Lenovo V), так і десктопи. Тож ми плануємо нарощувати обороти за цими напрямами.

Ще один хіт Lenovo — Legion. У 2018 році компанія змінила зовнішній вигляд і позиціонування цього ноутбука, він став більш діловим. Розкажіть, із чим це пов’язано.

Із брендом Legion ми стартували 2017 року. У міру того як зростала його популярність, ми бачили, що чималу частину аудиторії геймерів, які купують Legion, складають офісні працівники та успішні в бізнесі люди. Це, до речі, підтвердив і перший кібертурнір серед любителів — League Legion, який пройшов у вересні минулого року. Співробітники різних компаній зібралися в команди і грали на відмінному рівні.

Nikolay_Antonuk

Така ситуація підштовхнула Lenovo до ідеї зробити дизайн Legion більш класичним, стриманим. Щоб людина могла вдень працювати на ноутбуці в офісі, а ввечері — отримувати задоволення від гри.

Lenovo — родоначальник сегмента ноутбуків-трансформерів. Що нового з’явилося в родині продуктів YOGA за 2018 рік?

Так, наша YOGA — перший у своєму роді пристрій, який можна розкрити на 360 градусів. Клавіатура не від’єднується, що виключає можливість забути клавіатурний модуль, і служить підставкою для екрана в деяких режимах. Зараз родина YOGA вже включає в себе цілу лінійку продуктів — від планшетів до моноблоків. А ідею розвороту дисплея на 360 градусів почали використовувати й інші виробники.

YOGA

В Україні сьогодні на частку трансформерів припадає лише 1% ринку, тоді як загальносвітовий показник — 10%.

Lenovo, як і раніше, лідирує в цій ніші. Ми пропонуємо пристрої для різних потреб, навіть суто професійних. Наприкінці 2018 року, наприклад, ми вивели на ринок YOGA Book другого покоління для представників креативної сфери. У лютому 2019 року у продаж надійшла модель Lenovo YOGA C930 із вбудованим у шарнір саундбаром і абсолютно новим рівнем звучання.

YOGA_C930_Exploded_Speaker

Ми глибоко вивчаємо потреби користувачів, аналізуємо їхній досвід, використовуємо зворотний зв’язок. Завдяки відгукам клієнтів робимо висновки й упроваджуємо найкращі розробки в нових продуктах. Це дає Lenovo можливість залишатися лідером інновацій для своїх клієнтів.

Зміни у ставленні споживачів до ноутбуків і техніки дійсно тішать. Попит багато в чому визначає пропозицію. І така прискіпливість покупців дає Lenovo можливість створювати ще крутіші новинки. Компанія виводить популярні лінійки на нові рівні розвитку й рухається разом зі своїми користувачами безкінечно вперед.


Поділіться з друзями

Також за темою

Рубрики

Розділи